Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Skimmelsvamp på væggen – hvad gør vi, når vi har børn i hjemmet?

    Efter at have fjernet ting stående op af en kold indervæg, er der fundet fugt/skimmel. Dette har vi forsøgt at fjerne med Rodalon og derefter sprøjtet med...

  • Spørg Bolius

    Udlejer min ejerlejlighed - kan jeg undgå at betale for lejers vandskade, kan jeg tegne en forsikring?

    Jeg købte en ejerlejlighed i 2016 som jeg udlejer. Der var ved købet installeret vaskemaskine og opvaskemaskine. Nu er der opstået vandskade pga stop i afløb...

  • Spørg Bolius

    Råd i bindingsværk selvom huset er nyrenoveret - ejerskifteforsikring vil ikke dække?

    Nedskrivning af Rådskade på bindingsværk. I maj 2019 overtog vi et gennemrenoveret, istandsat bindingsværkshus, som oprindelig er fra 1827 men løbende...

  • Spørg Bolius

    Købt hus med ikke godkendt tagterrasse - kan jeg få den godkendt og hvem har ansvaret?

    Jeg har netop købt hus, og tidligere ejer etablerede for 20 år siden en tagterrasse oven på en eksisterende havestue, samt en kvist på husets 1. sal hvor der er...

  • Spørg Bolius

    Plamager på trægulvet - kan det skyldes fugt fra væg mod badeværelse?

    Vi har fornylig opdaget disse sorte plamager på vores fyrretræsgulv (beton under) Det er opstået i soveværelset på den del af gulvet der grænser op til væggen...

  • Spørg Bolius

    Farveforskel på murværk, byggefirmaet siger det bare skal tørre - men nu er der gået 3,5 år?

    Kære Bolius, Vi har misfarvning på murværkmursten på vores hus. (Vedhæftet billed) Allerede under byggeriet påpegede vi overfor byggefirma at muresten ikke ser...

  • Spørg Bolius

    Nyt parketgulv har synlig forskel på overflade glans, kan vi klage?

    Glansforskel på vores nylagte egetræs stav parketgulv i hele lejligheden. Glansforskellen fremstår synlig i ‘firkantet’, som især ses ved dagslys. Gulvet er...

  • Spørg Bolius

    Vil købe lejlighed sammen med vores datter, hvordan kan det gøres som forældrekøb?

    Vi ønsker at købe en lejlighed sammen med vores datter, som hun skal bo i. Vi vil dele den i 3 dele, så vores datter ejer 1/3 af den. Det er derfor ikke et...

  • Spørg Bolius

    Lejer værelser ud til studerende - hvad betyder de nye skatteregler for mig?

    <p>Hej Bolius</p> <p>Jeg langtidsudlejer nogle værelser i mit hus, hvor jeg selv bor. Det er typisk PhD studerende, som lejer i 3, 6, 12 eller 18 måneder, ja en...

  • Spørg Bolius

    Skruefundamenter - hvor mange skal der til for at bære sommerhus på 100 m2?

    Hvordan finder jeg ud af hvor mange skruer det skal i jorden for at kunne bære mit sommerhus på ca. 100 kvm? Jeg skal bygge et nyt sommerhus på skruefundamenter...