Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Mange små jordskud i græsplænen, hvilket dyr og hvad gør jeg ved det?

    Hej Bolius, Jeg har problemer med at der er rigtig mange helt små jordskud i min græsplæne. Jeg antager det er lavet af et eller andet dyr, men jeg er ikke...

  • Spørg Bolius

    Skal jeg søge byggetilladelse til ny carport?

    Skal jeg, og hvordan søger jeg byggetilladelse til opførsel af en ny carport? Den nye carport er 33 m2 stor. Jeg har på min grund iforvejen en udestue på 15 m2...

  • Spørg Bolius

    Nyt hul i facaden til ventilator, hvordan sikrer jeg tæt dampspærre?

    Jeg bor i hus fra 2009 hvor jeg vil bore hul 108mm til en duka genvindings udluftning jeg mursten ude og gips inde og tænker når man bore hullet bryder man...

  • Spørg Bolius

    Gulvvarme 70'er hus - tyndt pladesystem eller skal betongulv brækkes op?

    Vi har købt et etplanshus fra 1978 med energimærke C. 150 kvm. Ingen krybekælder. Vi ønsker gulvvarme, måske hele huset da vinduerne skal udskiftet til...

  • Spørg Bolius

    Hvad er normalt energiforbrug for en luft til vand varmepumpe?

    hvad er det normale energiforbrug for en luft til vand varmepumpe, for et hus på 240 kvm 2 voksne og 2 børn- vores totale elforbrug er på 14500 kwh om året -...

  • Spørg Bolius

    Nyt tag på sommerhus - dampspærre eller ej?

    Jeg har et sommerhus med synlige spær og loftet i huset er brædder, der ligger med et lille mellemrum ovenpå spærene. Ovenpå brædderne ligger en...

  • Spørg Bolius

    Hvad gør jeg ved meldug på mine druer?

    Jeg har fået meldug på mine vindruer (planter og klaser). Hvad skal jeg gøre for at komme af med det?

  • Spørg Bolius

    Der drypper sort væske fra egetræet, hvad kan det være?

    Hej Vores 15 år gamle egetræ drypper en sort "væske", som misfarver blomster, bær og grus under træet. På udvendig side ser bladene normale ud, men på...

  • Spørg Bolius

    Giver Quooker mere metal i det kogende vand end en el-kedel?

    Ved anvendelse af en cooker vandhane som leverer kogende vand, er der her større risiko for metalfourening af vandet end ved at tappe koldt vand fra en...

  • Spørg Bolius

    Oliebehandling af køkkenbord, hvordan fjerner jeg den klistrede overflade?

    Jeg har et mahognikøkkenbord. Jeg har givet det køkkenbordsolie - Trip Trap. Nogle steder er bordet meget klistret og andre steder ganske glat i overfladen....