Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Tilbygning med loft til kip, hvordan får vi god akustik i rummet?

    Hej Vi er i gang med af få lavet en tilbygning på ca.20 kvadratmeter med loft til kip. Mit spørgsmål er hvilke lyddæmpende plader jeg skal vælge til loftet. Er...

  • Spørg Bolius

    Fugt har ødelagt kældervæg - ejerskifteforsikring vil ikke dække?

    Hej. Kælderen i vores murermestervilla fra 1927 er en del ramt af fugt. Særligt ydervæggene er hårdt ramt. Da vi købte huset for 4 år siden, var alle væggene...

  • Spørg Bolius

    Isolering af varmerør - rørskåle af skum eller mineraluld?

    Isolering af varmerør i skunk-og loftsrum. Rørskåle af skum eller mineralud. Hvad er bedst? Pex-rør er pt. i tomrør, med en skumskål ca,18 mm tyk. påtænker at...

  • Spørg Bolius

    Murer har sat fliser på en væg der ikke opfylder krav til vådrum - jeg selv har lavet væggen, hvem har ansvar for lovliggørelse?

    Hej Bolius Jeg er igang med at lave et nyt badeværelse på 1. salen af mit rækkehus. I den forbindelse har jeg allieret mig med en ven som er tømrer og han har...

  • Spørg Bolius

    Huller i undertag, kan det repareres, taget understryges - eller skal vi have nyt tag?

    Hej! Vores etplanshus er bygget i 1998, og har betontagsten m let undertag. Vi har ikke haft problemer med fugt eller sne på loftet, men der er huller (ca 10x10...

  • Spørg Bolius

    Udvendig isolering af kælder, hvilken løsning er bedst?

    Hej. Jeg har et hus fra 1959, hvor kælderen skal isoleres udvendigt, men er virkelig i tvivl om hvilken løsning man bør vælge. Er kommet frem til 2 (3)...

  • Spørg Bolius

    Vil fritlægge bjælker i kælderen - er der krav til brandsikkerhed?

    Kære Bolius. Jeg har en murermestervilla fra 1914 (2 etager + kælder). Jeg påtænker at fritlægge bjælkerne i et kælderrum og opsætte isolering og gipsplader...

  • Spørg Bolius

    Skjolder på facaden, hvordan får jeg den pæn inden jeg maler?

    Jeg har et hus fra ca. 1920 som har gullige og mørke skjolder. Jeg har haft huset i ca 4 år og vil nu renovere og male huset. Umiddelbart er muren malet med...

  • Spørg Bolius

    Fejl i tilstandsrapport - forsikring betaler, men skal den byggesagkyndige betale selrisikoen ?

    Købte andet hus (fra 2003) for 5 mdr. siden. Siden har det vist sig at tilstandsrapporten var mangelfuld på ialt 4 punkter. Taksator fra ejerskifteforsikringen...

  • Spørg Bolius

    Gasfyr suppleret med varmepumpe - hvordan udnyttes det bedst?

    Jeg har et hus fra 1972, som opvarmes med naturgas. Jeg har nylig installeret en varmepumpe - Panasonic R32. Hvordan får jeg den bedst til at supplere...