Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Er denne lille hurtigt voksende svamp farlig for huset?

    Hej med jer. Vi har fået en lille svamp på ca. 7 cm i diameter på vores indendørs blokhusbrædder i gangen i vores kolonihavehus. Brædderne er ca. 3 år gamle og...

  • Spørg Bolius

    Fugt i krybekælder (moderne hus fra 2006) - skader det huset?

    Hej Bolius Jeg bor i et hus fra 2005 med en ca. 60 cm høj krybekælder under sig. For et par dage siden konstaterede jeg, at der er fugtig sand i bunden af...

  • Spørg Bolius

    Sommerhus, vinter - skal jeg lukke for udluftning når jeg har varmepumpe?

    hej skal man lukke for udluftningen i sit sommerhus ved brug af luft til luft varmepumpe om vinteren?

  • Spørg Bolius

    Ny lejlighed med vandskade, hvor kommer vandet fra?

    Vi har en ejerlejlighed fra feb 2016 købt som projektsalg. Vores bygherre har likvideret byggesagsselskabet, vi prøver igennem forsikring at få vores vandskade...

  • Spørg Bolius

    Kan langbølgeanlæg (elektroosmose) fjerne fugt i kældervægge?

    Emne: Kælder med saltudtræk og afskaldninger. Hej Bolius, Jeg har et hus, hvor jeg har opdaget at der er Saltudtræk og afskalninger. på en væg. Jeg har haft...

  • Spørg Bolius

    Hører mit skrald til ”privatlivets fred” – eller er det lovligt at kigge i det når det afhentes?

    IKommune har vi i parcelhuskvarterer ikke affaldssortering, men tømning 1 x ugenligt af en 100 liter papirpose. Må skraldemanden rode i posen? Skraldemanden...

  • Spørg Bolius

    Nyt udhus aftalt til 80.000 kr. men fået regning på 114.000 kr. - hvad gør vi?

    Hej, vi har fået opført et skur ved vores sommerhus. Et skur på 20 kvm. Det var projekteret til at koste 80.000. 40.000 til løn og 40.000 til materialer. Vi har...

  • Spørg Bolius

    Hulmursisolering af ydervæg der ikke har bagmur men indvendig pladebeklædning?

    Hej med jer Jeg har forhørt mig, hos to isolerings fagpersoner ift. at få hulmursisoleret min bolig, både for at spare på varme, men også for at undgå træk...

  • Spørg Bolius

    Lejlighed på 76 m2, har vi opmålt til kun 50 m2?

    Jeg har lejet en lejlighed i et byggeri der ikke var færdigrestaureret da jeg indbetalte 10000 kr på en lejlighed på 74 kvm ...da jeg så så den var det 4 mdr...

  • Spørg Bolius

    Hvordan bekæmpes begroninger på syrener?

    På 3 opstammede mini syrener, er der kraftig begroning af mos/ lav. Der er ikke store træer eller andet der skygger. Er det muligt at bekæmpe problemet