Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Pletter på gulvbrædder kom efter vi lakerede gulvet - er det skimmelsvamp?

    Hej, Vi flyttede ind i et hus fra 60-tallet for nogle måneder siden. Vi fik huset renoveret, og de slibte og lakerede gulvet bland andet. Efter renoveringen var...

  • Spørg Bolius

    Skadedyr i andelslejlighed - kan foreningen forlange adgang til bekæmpelse af fx klaner, væggelus eller gælder det kun hvis der er rotter?

    Bor i en andelsforening. I en opgang klagede en beboer over at vedk havde pelsklanner-reder i sin lejlighed, ville gerne have hjælp til at få dem udryddet....

  • Spørg Bolius

    Kan det betale sig at natsænke temperaturen i enfamiliehus?

    Hej Jeg har et hus fra 1973 på 157 m2 som er opvarmet med naturgas. Kan det betale sig økonomisk at natsænke temperaturen til fx 16 gr eller bare generelt når...

  • Spørg Bolius

    Hulmursisolering, isoleringsfirmaer foreslår helt forskellige løsninger - hvad skal vi vælge?

    Jeg har har et hus fra 1913 (1½ etage, grundplan 120 kvm, 180 etagekvm), som jeg ønsker at hulmursisolere. - Desværre er hulmuren kun på ca 50 mm. - Derfor er...

  • Spørg Bolius

    Renovering kælder - kan vi lægge vinyl eller microcement på gulvet, eller skal det være fliser?

    Hej. Vi vil gerne forskønne vores kælder i 1930'er hus med nyt gulv. Kælderen er ikke som sådan fugtig, men der er hverken fugtsikret under gulvene eller...

  • Spørg Bolius

    Bevaringsværdigt funkishus fra 1932 - kan vi isolere indvendig uden risiko for at skade bygningen?

    Hejsa Vi skal i gang med renovering af funkis hus fra 1932, hvor evt udvendig efterisolering ikke synes muligt og tilrådeligt pga husets bevaringsværdi og...

  • Spørg Bolius

    Kan fiberdug hindre snerler i mine fine Rhododendron?

    Vi har i haven et stort gammelt rhododendronbed, som desværre deler jord med snerlen. Således vokser der hvert år et tæppe af snerler, der dækker og ødelægger...

  • Spørg Bolius

    Vil ny lokalplan ophæve alle tidligere servitutter/deklarationer?

    Hvis et område, der tidligere har ligget i et sommerhusaftaleområde /landzone (Boderne, Bornholm) bliver ændret til et sommerhusområde ved en lokalplan, vil...

  • Spørg Bolius

    Kan jeg flytte min rose nu, selvom vejret allerede er så mildt?

    Er det for sent at flytte en rose nu hvor vejret har været så mildt? Jeg vil flytte min slyngende fra min byhus-gård til min kolonihave, men jeg ved ikke om det...

  • Spørg Bolius

    Facaderne sminket med plastikmaling - kan vi fjerne det og få det oprindelige murværk tilbage?

    Vi har overtaget en landejendom, hvor de tidligere ejere har ‘sminket’ laderne med noget plastikmaling. Vil så gerne have det oprindelige udtryk tilbage. Det...