Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Nye vinduer eller ventilationsanlæg - hvad skal vi starte med?

    Herhjemme snakker vi om, det bedst kan svare sig at købe nye vinduer eller et genvex anlæg først. Vores vinduer er fra 1975 og vi er generelt plaget af kondens...

  • Spørg Bolius

    Hvor lang er Entreprenørens tidsfrist for udbedringer af fejl og mangler efter 1-års eller 5-årsgennemgang?

    Jeg har netop læst denne artikel:https://www.bolius.dk/1-aars-og-5-aarsgennemgang-eftersyn-19312 Jeg har et enkelt spørgsmål, som jeg ikke kan se at artiklen...

  • Spørg Bolius

    Kan vi ændre konvektor foran vinduer til gulvkonvektor - og hvad koster det?

    Hej Bolius, Jeg har læst jeres artikel omkring gulvkonvektorer (https://www.bolius.dk/gulvkonvektor-radiator-i-gulvet-19094) og finder den meget inspirerende...

  • Spørg Bolius

    Pludselige sætnningsskader både gulve og vægge - kan det skyldes ændrede forhold som fx dræn i området?

    Dette er ikke om en murermestervilla. Jeres stikord kan kun vises til k på hjemmesiden. Vores hus fra 1975 sætter sig pludseligt. Der opstår over få dage...

  • Spørg Bolius

    Området ændret fra sommerhusområde til helårsbebyggelse - grundskyld steget til næsten det tredobbelte, selv om huset og brugen ikke er ændret?

    Jeg skriver på vegne af en grundejerforening hvor man i 2019 ændrede status fra sommerhus område til helårs. Folks grundskyld er steget fra 4500 til 12000 om...

  • Spørg Bolius

    Gasfyret skal udskiftes, vi bliver frarådet varmepumpe på grund af støjkrav mod naboer - hvad skal vi vælge?

    Vi bor i et parcelhus på 125 m2 fra midt 70’erne med et gammelt naturgasfyr. Vi har fuld kælder under huset.Fyret skal udskiftes, men til hvad? Umiddelbart må...

  • Spørg Bolius

    En del af sommerhuset er opført uden byggetilladelse - kan det lovliggøres, og hvordan gør vi det?

    Købte et sommerhus for ca 10 år siden (dødsbo) Vil nu sælge det, men er af ejendomsmægler blevet gjort opmærksom på, at kun noget af det er lovligt. Kan man få...

  • Spørg Bolius

    Energirenovering ejerforening - er det rigtigt at vi ikke kan få håndværkerfradrag?

    Jeg bor i ejerlejlighed i en ejendom med 135 ejerlejligheder. Vi skal have lavet energiforbedringer for ca 20 mio kr ialt. Et formål, der opfylder...

  • Spørg Bolius

    Hvordan lufter jeg ud - uden varmespild, gennemtræk og smækkende døre?

    Kære Bolius. Nu har jeg læst internettet tyndt for at finde svar på mit spørgsmål, men det er ikke lykkes og derfor skriver jeg nu til jer. I skriver at man bør...

  • Spørg Bolius

    Hvorfor ikke el-varme, når vi producerer grøn el med alle vores vindmøller?

    Jeg undrer mig! Hvorfor ikke El-varme. Vi hører hele tiden om alle de Vindmølleparker der sættes op / udbygges og som producerer masser af el - endda så meget...