Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Hvornår skal vi acceptere at entreprenøren siger vejrligsdage, og dermed forsinkelser uden dagbod?

    Hej Bolius, Hvornår finder AB 18 § 39, stk. 1d anvendelse? Det fremgår af AB 18 § 38, stk. 1d: Entreprenøren har ret til forlængelse af tidsfrister, når...

  • Spørg Bolius

    Hvordan lydisolerer jeg varmepumpens yderdel?

    Hvordan lydisolerer jeg min varmepumpes udedel. Må den lukkes inde og hvor tæt må en lydvæg være på blæsesiden??

  • Spørg Bolius

    Tør jeg købe lavtliggende grund tæt på vandet - eller er der risiko for oversvømmelser?

    Hej Bolius, Vi over ejer at købe en byggegrund i min hjemby efter flere år i udlandet. Har nu fundet en tæt på vandet. Tjekkede så risikoen for oversvømmelse...

  • Spørg Bolius

    Sælger har selv lavet gulvvarmen - hvordan dækker forsikringen?

    Hej, Hvilken forsikring dækker ifm. et boligkøb, hvor sælger selv har lagt gulvvarme men der forefindes hverken regninger eller dokumentation. Gulvvarmen er...

  • Spørg Bolius

    Vi tørrer tøj i kælderen - der er ventilator, så skal vinduerne være åbne eller lukkede?

    Vi har en kæmpe villa med 3 ejerlejligheder og ca 100 m2 uopvarmet kælder. Vi bruger kælderen til opbevaring og vask /tørring af tøj. Der er en fugtstyrret...

  • Spørg Bolius

    Stadig fugt og dårlig lugt selv om alt er undersøgt - hvad kan vi så gøre?

    Jeg har et parcelhus fra 1971, 149 kvm. Der bliver fyret med gas. Jævn temperatur bevares i alle husets rum. Jeg har boet der i 2 år. Der har hele tiden været...

  • Spørg Bolius

    Skader efter rotter i andelsforeningen - hvem dækker udgifter til skader på mit inventar og mine ting?

    Der er opstået et rotte problem i mit kælderrum. Sidste sommer blev der lavet et kloakrør udenfor mit kælderrum. Kloakrørene var lækket så der var direkte hul...

  • Spørg Bolius

    Renovering af huset - skal vi vælge hovedentreprenør eller få tilbud fra de enkelte håndværkere?

    Hej Vi ønsker, at renovere vores hus fra 1968. Renovering af bl.a. bryggers, 2 toilet/bad, køkken nye vinduer m.m. Anbefaler I, at vi indhenter tilbud fra...

  • Spørg Bolius

    Huset er malet med trætjære - hvad er bedre og hvad kan vi male ovenpå trætjæren med?

    Maling af tjæremalet hus ,vi ønsker at skifte til en bedre maling som kan tåle at blive malet oven på trætjære

  • Spørg Bolius

    Gulvvarme i 70'er huset - er det nødvendigt et bryde betonlag op eller er der en enklere løsning?

    Hej Bolius Jeg har et spørgsmål omkring gulvvarme. Vi har købt et hus fra 1976. Det er et 2-plans villa, med 90m2 i stueetagen, hvor vi gerne vil have...