Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Lejligheden blev solgt meget hurtigt og lige for næsen af os - er det hastværk normalt og lovligt?

    Hej Bolius. Min kone og jeg har netop været i København K og budt på en lejlighed der lignede vores drømmebolig. Prisen var sat til 3.795.000 og vi fik at vide...

  • Spørg Bolius

    Andelsforening - hvorfor ikke stemme for at hæve værdien af andelskronen og prisen på lejlighederne?

    Hej med jer. Jeg bor i en andelsforening i København som i mange år har fulgt den forældede offentlige ejendomsvurdering, men som for et par år siden er...

  • Spørg Bolius

    Skjolder på nyt flisegulv, håndværkeren siger de forsvinder - men hvordan sikrer vi os et pænt gulv?

    Hej Bolius Jeg er ved at få renoveret mit badeværelse. Håndværkerne har lagt fliser men endnu ikke fuget i brusenische. Efterfølgende har se monteret...

  • Spørg Bolius

    Kan vi plante ny hæk selv om der er nattefrost?

    Hej: vi står for at plante en ca. 1,6 meter høj ligusterhæk. spørgsmålet er om det er tilrådeligt nu hvor der er frost om natten eller om det er bedre at vente...

  • Spørg Bolius

    Skorsten nedlagt og kun den synlige del fjernet - kan det give kondens og fugt i tagrummet?

    Vi fik i efteråret fjernet en skorsten af en lokal tagservice. Nu der er hvid sne på taget, og vi kan se, at der ingen sne er i et område af ca 1 x 1.5 firkant...

  • Spørg Bolius

    Renovering af vores første bolig - hvordan isolerer i gulvet så vi kan holde varmen men undgå fugtproblemer?

    Hej Bolius Vi er et ungt par der har købt vores første bolig (rækkehus), og er nu gået i gang med at renovere det. Rækkehuset er opført i 1956 og trænger til en...

  • Spørg Bolius

    Kan rotter komme ind via klatreplanter på facaden?

    Hej Bolius, Jeg bor i en ejerforening i Kbh SV, og vi vil gerne have klatreplanter op ad huset i vores gård. Men nu har jeg hørt at rotter kan komme ind i...

  • Spørg Bolius

    Meget generet af støj fra naboens vaskemaskine - er der byggefejl eller?

    Hej, vi bor i et rækkehus hvor naboen har lavet en opstilling af deres vaskemaskine/tørretumbler (sammenbygget-maskine) som gør at vi kan høre en...

  • Spørg Bolius

    Lydisolering etageadskillelse - hvorfor ikke papiruld?

    Kære Bolius Som så mange andre, kan jeg tydeligt høre mine naboer - og de kan sikkert høre mig. I har givet gode rod mod nabostøj, men jeg har ikke læst noget...

  • Spørg Bolius

    Hulmursisolering, hvilken type skal vi vælge, kan optrængende fugt skade papirisolering?

    Hulmursisolering af hus fra 1964, med tilbygning fra 1970 ialt 139 m2. Bag- og ydermur af mursten med ca. 50 mm isolering! Jeg har talt med to rådgivere; Jysk...