Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Trykimprægneret træ i vægkonstruktion - skal det udskiftes for at undgå dårligt indeklima?

    Hej Bolius Jeg er igang med en lille renovering af mit køkken i et hus jeg købte for 3 år siden. Huset er fra 1900 og er løbende renoveret. Huset indervægge er...

  • Spørg Bolius

    Snavs og støv i ventilationsanlægget - skyldes det at der mangler "nissehuer"?

    Jeg har for kort tid siden købt et hus bygget i 2015. Det har et Nilan ventilationsanlæg, Comfort 300. Efter en gang "uddannelse" på nettet, artikler og...

  • Spørg Bolius

    Helt nyt gulv har ormehuller, entreprenør vil udbedre med voks - skal jeg acceptere det?

    Hej Bolius! Har købt ny ejerlejlighed, indflytning 1/12-20. Bemærker en enkelt af egetræsgulvplankerne (Haro gulve) har 20 ormehuller og en ormegang skåret på...

  • Spørg Bolius

    Nyt hus - er det uskyldige svindrevner eller alvorlige fejl?

    Vi har i 2019 byggetet hus med Eurodan, og har fra start haft store problemer med svindrevner efter indflytning. Vi havde en forventning om at de ville lave...

  • Spørg Bolius

    Hvad er det der har spist af fugen i de nye vinduer -og hvad kan vi gøre for at forhindre det?

    Hvad er det der sker med fugerne i bunden af mine vinduer? Det drejer sig om vinduer med 3-lags glas, Ca 2 år gamle. Vinduerne går ned til træterrasse. Fugen i...

  • Spørg Bolius

    Sommerhuslugt, lugt af mug og skimmel i sommerhuset trods varmepumpe og affugter - hvad kan vi så gøre?

    Hej. Vores sommerhus har desværre en kraftig jordslået lugt, som medfører, at vores tøj selv efter vask forsat har den karakteristiske sommerhuslugt. Huset er...

  • Spørg Bolius

    Nedlagt olietank, kan vi stole på sælgers oplysninger i tilstandsrapporten - der findes ikke dokumentation?

    Vi er ved at købe et hus. Sælger oplyser i oplysningsskema at der ikke er en nedgravet olietank på grunden. De har ikke dokumentation herfor. I byggesagsarkivet...

  • Spørg Bolius

    Skal vi få renset og malet taget - når vi loves længere levetid og 10 års garanti?

    Hej med jer. Kender jo svaret men prøver alligevel. :) Vores skifereternittag fra 1972 er pænt men vi påtænker at få det malet. Men kan jo læse at dette ikke...

  • Spørg Bolius

    Hvordan lufter vi ud uden at dørene smækker, radiatorerne bliver for varme og der kommer mus og rotter ind i huset?

    Hei I de mange nyhetsbrev som dere sender ut, står det stadigvæk artikler med diverse vinkling, hvor hensikten er å få oss til å lufte ut. Jeg tror jeg har lest...

  • Spørg Bolius

    Hvordan undgår at vi musene kommer ind i sommerhuset?

    Vi har et sommerhus med mus på loftet, som af og til trænger ned i huset. Kan I anbefale specialister, som kan bygge taget om, for at forhindre musene i at...