Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Hvordan får jeg en frodig vild have i stedet for græsplæne?

    Vil gerne anlægge en vild plæne i stedet for nuværende græsplæne, på et lille areal hvor der står en troldhassel midt i, er en tjørnehæk på den ene side, et...

  • Spørg Bolius

    Hører fugerne under malerarbejdet - eller skal der betales ekstra for det?

    Hej Vi har fået lavet badeværelse, og i den forbindelse har vi aftalt at vi selv står for malerarbejdet. (skriftlig aftale) Vores håndværker påstår dog at alt...

  • Spørg Bolius

    Nye vinduer, har ventet næsten 1 år på at tømreren færdiggør fugerne – hvad kan jeg gøre når jeg har betalt?

    En tømrer har sat nye vinduer og døre i en del af min bolig, men størstedelen mangler at blive fuget. Jeg har forsøgt at lave aftaler med ham, men han...

  • Spørg Bolius

    Vil sælge huset, kommunen vil ikke acceptere at en del af 1 salen betegnes som disponibelt rum - hvad gør vi så?

    I vores villa fra 1973 er kun halvdelen af 1. salen bolig. Den anden halvdel står som "uudnyttet" på byggetilladelse. Der blev dengang søgt dispensation for...

  • Spørg Bolius

    Vi har flexlån - skal vi omlægge til fastforrentet lån?

    Vi har et gammelt flexlån med 10 årig afdragsfrihed som udløber d 1/2 22 Vi påtænker at sælge vores hus indenfor 3-4 år da vores sidste hjemmeboende barn...

  • Spørg Bolius

    Skader på hæk - kan grundejer forlange hegnssag mod grundejerforening og Hegnssyn?

  • Spørg Bolius

    Vindue med fejl, skal producenten ikke også betale for arbejdet med at udskifte?

    Vi har købt et hvidt vindue igennem Bedst og billigst, og monteret dette. Det skulle gå stærkt da mit hus er til salg, og vinduet skulle være der til...

  • Spørg Bolius

    Nyt typehus - skal vi vælge jordvarme eller luft til luft varmepumpe?

    Hej, min kone og jeg skal bygge et nyt hus med Huscompagniet i Ammendrup park i Helsinge. Vi er i tvivl om vi skal vælge jordvarme eller luft til varm. Ud fra...

  • Spørg Bolius

    Hvordan lydisolerer jeg min varmepumpe?

    hvordan isolerer jeg min varmepumpe?

  • Spørg Bolius

    Må håndværkeren forlange merpris på grund af corona?

    Hej Bolius Må en håndværker lægge merpris på et skriftligt tilbud grundet Corona? Er der lovhjemmel for dette? Iflg. håndværkeren er der sket "markante...