Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Mos og svamp på taget - skal vi få det renset af?

    Vi fik nyt tag for ca 10 år siden og de sidste år er der begyndt at komme en masse gul mos / svamp. Vi er i tvivl om det er bedst bare at lade det være eller at...

  • Spørg Bolius

    Vil købe hus, hvordan finder vi en troværdig byggesagkyndig der kan gennemgå huset?

    s Vi har fundet et rækkehus fra 2009, som vi ønsker at købe. Vi ønsker en neutral og uvildig gennemgang af boligen. Vi har set kontant på DR 1 og kan ikke...

  • Spørg Bolius

    Badeværelse - skal fugen mellem væg og gulv være silikonefuge?

    Vi skal have nyt badeværelse. Planen (håndværkeren) er at lægge klinker (keramiske) ovenpå eksisterende klinkegulv.

  • Spørg Bolius

    Kan svigermor bo gratis hos os uden at hun skal betale skat af den gratis husleje?

    Samtidig har vi talt om at tilbyde min svigermor på 92 flytte med. Vi kunne forestille os, at hendes husleje kunne betales med den skattefri gave, hun må give...

  • Spørg Bolius

    Skruer i terrassen arbejder sig op - hvad kan vi gøre?

    Kan man fuge skruer i et bestående terassegulv hvor skruerne arbejder sig op ? Kan skruerne skiftes med climate skruer der skrues lidt ned, fuges og slibes

  • Spørg Bolius

    Hvad kan jeg gøre for at reducere CO2-udledning når jeg bor i en ældre lejlighed?

    Hej Bolius Hvad er det mest effektfulde bæredygtige tiltag ift. reduktion af varmeforbrug og CO2-udledninger, som man kan foretage i en typisk...

  • Spørg Bolius

    Tilstandsrapport - kan man undgå at afgive sælgeroplysninger?

  • Spørg Bolius

    Olieret terrassen, hvordan fjerner vi overskydende olie der har lagt sig på overfladen?

  • Spørg Bolius

    Terrassebrædder med fejl - skal vi acceptere eller klage?

    Hej, vi er ved at lægge egetræsterrasse og mange af brædderne er gøfuld af fejl. Det ligner at der mange steder er taget en stor kartoffelskræller og lige...

  • Spørg Bolius

    Hvor går skellet for min grund, og må jeg lave en platform/hævet terrasse ud mod vejen?

    Hey Bolius. Jeg har vedhæftet bbr med skel indtegnet på min sommerhusgrund. Ved den røde runde ring vil jeg gerne lave en platform med læhegn på 2 sider (ingen...