Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Er dette en gammel skelsten, og hvornår er den sat?

  • Spørg Bolius

    Hvilken vandrenser til vandhanen - vil gerne have rent drikkevand?

    Hej jeg bor på Frederiksberg og vil gerne sikre mig rent drikke vand - og tænker at købe en vandrenser med kulfilter til vanhanen: "Brita On Tap...

  • Spørg Bolius

    Lugtgener trods ozongenerator og udluftning – hvad gør vi så?

    Vi har den 01,02,21 købt et parcelhus bygget i 1970, af træelement med 1/2 mursten iflg. byggeansøgning. Vi har oplevet en del lugtgener i huset, Vi har købt en...

  • Spørg Bolius

    Købt hus - kan vi forvente at hækken er klippet når vi overtager?

    Når vi overtager vores nye hus, kan vi da forvente at haven er velpasset, at hækken for eksempel er klippet?

  • Spørg Bolius

    Vi skal renovere - kan der være asbest i støbt gulv fra 1934?

    Hej jeg ville høre om der blev brugt asbest i beton /cement gulve fra1934 ? Jeg spørger fordi min kæreste og jeg skal overtage minsvigerfars bungalow fra 1934...

  • Spørg Bolius

    Købt sommerhus med nyt tag - men råd i tagkonstruktionen er ikke nævnt i tilstandsrapport?

    Hej Bolius Jeg har købt et fritisdshus fra 1957. Der var mange anmærkninger i tilstandsrapporten, som vi var bevidste om. Men en hovedårsag til at vi turde købe...

  • Spørg Bolius

    Søjler til pergola - skal vi vælge trykimprægneret træ eller limtræ?

  • Spørg Bolius

    Hvis gulvvarmeslangers levetid kortere end det massive trægulv, skal vi så vælger radiatorer?

    Vi har fået oplyst, at levetid for gulvvarmeslanger er 40 - 50 år. Kan det passe, at det er så lidt? Ved renovering, som vi synes skal holde mindst 100 år, skal...

  • Spørg Bolius

    Turkis kalkaflejring i brusebadet - hvad er det og hvordan fjerner vi det?

    Hej. Vores brusehoved drypper et stykke tid efter brug og striben der efterhånden er dannet på badekarret er tyrkis, - ikke gullig brun, som ellers typisk for...

  • Spørg Bolius

    Ventilation af kælderen om sommeren - risiko for kondens og fugt?

    Hej Jeg har læst et par af jeres artikler om ventilation i huse. Jeg bor i et rækkehus fra 60’erne med 35 kvm kælder og tilsvarende størrelse høj krybekælder...