Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Nyt tapet i gammel murmestervilla - hvad gør jeg ved den gamle overflade der smitter af?

    Jeg skal til at sætte nyt tapet op i en gammel murermestervilla fra 1932. Jeg har fjernet al gammel tapet og er nu nået ned til den originale pudsede...

  • Spørg Bolius

    Nylagt terrasse, revner mellem brædderne og træet har vredet og rejst sig - skal vi acceptere det?

    Vi har i september 2020 fået etableret en ny træterrasse ved vores sommerhus i Liseleje (ca 500 m fra vandet) udført i trykimprægneret træ (brun model). Primo...

  • Spørg Bolius

    Revner i nyt hus - er der risiko for alvorlig skade eller er det "bare" svindrevner?

  • Spørg Bolius

    Kan kommunen godkende legetårn der står helt tæt på skel?

    Byggeri i skel: Naboen har bygget et skur ca. 10 m x 1,75 m og dertil koblet et legetårn m/gyngestativ. Begge er bygget uden for byggelinje. Afstandsakrav fra...

  • Spørg Bolius

    Huset renoveret - kan vi klage over at de nye gulve knirker?

    Vi har for ca 5 år siden totalrenoveret vores sommerhus og giort det helårsbeboeligt. nyt overalt, bla. fyretræs plankegulv i stuen. da vi flyttede ind gjorde...

  • Spørg Bolius

    Stikkelsbærbusk hvor bladene er væk - kan vi spise bærrene?

    Vores stikkelsbærbusk er ribbet for blade. Tilsyneladende er bærrene gået fri. Kan de anvendes trods busken er angrebet af sygdom eller snylter?

  • Spørg Bolius

    Nyt hus med støjende varmepumpe - er der regler for hvor meget støj vi skal acceptere?

  • Spørg Bolius

    Flisepest på betonfliser og tag - hvordan undgår vi det spreder sig?

  • Spørg Bolius

    Hvordan kommer vi af med øresnudebillerne i vores plantekasser?

  • Spørg Bolius

    Hvad er det, der drysser ud af væggen i badeværelset?