Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Skader luftrødderne vinstokke - for vi får masser af druer?

    Der vokser noget der lignerluftrødder ud af vinstokken. De bliver større og større og flere og flere Vinen er 9 år gammel, giver grønne druer i store mængder....

  • Spørg Bolius

    Rørene i huset er ulovlige - hvad gør vi når ejerskifteforsikringen er udløbet?

    Hvad skal man som husejer gøre, når man 7 år efter boligkøb og efter udløb af ejerskifteforsikring finder ud af at man har ulovlige galvaniserede rør i sit hus.

  • Spørg Bolius

    Træterrasse - hvilke brædder skal vi vælge når det skal være pænt, holdbart og ikke koste for meget?

    Vi skal til at lave træterrasse ved vores nybyggede hus. Vi har ikke uanede penge, så vi har kigget på brunimprægneret fyrretræ, termowood og rød Balau -...

  • Spørg Bolius

    Revner der ikke var nævnt i tilstandsrapport, er blevet værre efter renovering - hvem skal vi kontakte?

  • Spørg Bolius

    Kan bestyrelse i andelsforening underkende vurderingsmandens rapport?

    Det er sædvane i vores forening, at det er bestyrelsen der vurderer forbedringerne. Det ønsker bestyrelsen ikke i vores tilfælde, da der er tale om en total...

  • Spørg Bolius

    Regler for flexbolig - bopælspligt, mulighed for erhverv m.v.?

    Kære Bolius. Tak for en fantastisk og lærerig brevkasse. Jeg har et par spørgsmål i relation til bopælspligt og flexbolig (4 spørgsmål i alt) 1. I forhold til...

  • Spørg Bolius

    Hvilke krav er der til el-installationer og gamle stofledninger i ældre ejendom?

  • Spørg Bolius

    Ny fliseterrasse - må jeg lede regnvandet til kloak?

    Hej Bolius Jeg skal til at lægge ny fliseterrasse inkl. støttemur. I den forbindelse skal jeg naturligvis aflede regnvandet. Har jeg lov til at lede vandet til...

  • Spørg Bolius

    Facadens maling skaller - kan jeg fjerne resten og får den murede facade tilbage?

    Malingen på mit byhus skaller. Der er malet med cempexo direkte på murstenene. Jeg kunne godt tænke mig, at få fjernet malingen, så huset står med sine gule...

  • Spørg Bolius

    Renovering badeværelse andelslejlighed, faldstammen så tæret at VVS ikke kan tilsluttes - hvem skal skal betale ny faldstamme?

    Hej Bolius Jeg står i den kedelige situation, at faldstammen i min andelslejlighed er så tærret (samt utæt i etage-adskillelsen), at min VVS'er forbundet med...