Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Risikerer vi vand og fugt i tør kælder, hvis vi fælder et birketræ?

    Goddag Bolius. Min kone og jeg overtog for ca. 2 år siden et hus med kælder, men ved siden af huset ca. 2 meter fra hushjørnet, har vi e...

  • Spørg Bolius

    5 års gennemgang, men entreprenøren konkurs og sikkerhedsstillelsen i banken er hævet - hvad gør vi?

    Hej , vi fik for 5 år siden bygget en tilbygning af et tømrerfirma, som stod for det hele. I maj månede 2012 havde vi 1. Års gennemgang,...

  • Spørg Bolius

    70'er hus skal have nye gulve, er gulvvarme en god ide?

    Hej! Jeg og min familie har netop overtaget et skønt 70'er hus (1969). Gulvet er belagt med gulvplanker, der er lige så gamle som huset. ...

  • Spørg Bolius

    Hvordan sløjfer vi krybekælderen, så vi isolerer og radonsikrer mod terræn?

    Mit spørgsmål drejer sig om en krybekælder under pejsestue. Er der risiko for øget radonniveau, hvis den ventilerede krybekælder sløjfes til fordel for et nyt...

  • Spørg Bolius

    Hovedentreprenøren er stukket af, arbejdet er ikke færdigt, men har efterladt værktøj - hvad gør vi?

    Hej Hvordan er man stillet hvis man er i den uheldige situation at hovedentreprenøren stikker af fra kontrakten? Der er i dette tilfælde t...

  • Spørg Bolius

    Må der være mineraluld ved rygningen på eternittaget?

    Mogens Karlsson har købt et hus, der har et eternittag med asbest. Han vil vide, om han bør fjerne mineralulden ved tagets rygning.

  • Spørg Bolius

    Må naboen bygge tagterrasse på sin garage, selvom det giver indbliks gener?

    Naboen til vores grund er i gang med at bygge en terrasse oven på sin carport, som ligger i skel. Må han det, selv om det bliver til gene for os?

  • Spørg Bolius

    Kan vi sætte en skurvogn i haven, så vores teenager kan bo der et års tid?

    Vi overvejer at have en skurvogn i haven til vores teenager, der trænger til lidt mere plads og ro. Kan vi bare gå i gang, eller skal vi søge kommunen om...

  • Spørg Bolius

    Kan kommunen kræve ansøgning om byggetilladelse når vi inddrager tørreloftet til hems?

    Vi vil gerne lave en hems på 4,5 m2 i vores ejerlejlighed. Skal vi søge om byggetilladelse hos kommunen, hvis ejerforeningen har givet lov?

  • Spørg Bolius

    Kan vi udleje forældrekøb lejlighed midlertidigt, mens vores søn prøver at bo et andet sted?

    Vi købte i 2010 en "forældrekøbslejlighed" til vores søn. Han har nu sammen med sin kæreste lejet et rækkehus, og vi skal finde en lø...