Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Hvad kommer først - råd eller hvid tømmersvamp?

    Hej, Jeg har et hus hvor Goritas har konstateret både råd og Hvid Tømmersvamp. Mit spørgsmål er: Kommer der først råd, der så bliver...

  • Spørg Bolius

    Huset blevet for stort - kan vi indrette og udleje lejlighed på 1. sal?

    Hej Bolius Vi har et ret stort hus og påtænker at indrette en lille lejlighed (ca 60 kvm) på 1.sal. Hvem skal vi spørge? Hvordan bestemm...

  • Spørg Bolius

    Ifølge tilstandsrapport har taget restlevetid på 10 år, men nu 3 år efter skal det skiftes - kan vi klage?

    Vi købte hus i december 2013. Husets tag er eternit fra 1996. I tilstandsrapporten står : Ifølge huseftersynsordningens tabel for restlev...

  • Spørg Bolius

    Ufærdig tilbygning står uafdækket i regn, risiko for fugtskader - skal vi standse byggeriet?

    Jeg får lavet en tilbygning med træskelet. Den lodrette konstruktion er af massivt træ. Skal byggeriet stoppes, fordi træet er nu blevet meget vådt?

  • Spørg Bolius

    Mos og svamp på mine syrener - hvordan fjerner jeg det?

    Jeg har 4 små syrentræer som har fået mos/svamp på grenene - som er gulligt hvordan fjerner man det? Det er kommet henover vinteren...

  • Spørg Bolius

    Renovering af hus fra 70erne, hvordan med dampspærre - er der risiko for at huset bliver for tæt?

    Hej. Vi har netop købt vores første hus, og der skal laves noget renoveringsarbejde, huset er fra 1974. Vi vil gerne have skiftet det gips...

  • Spørg Bolius

    Hvordan undgår vi kloakvand i kælderen?

    Hej Bolius. Ved sidste skybrud - og for første gang i 50 år - fik vi kloakvand i kælderen. Der er to gulvafløb og et toilet. Det hele sa...

  • Spørg Bolius

    Terræn langs sokkel, hvordan undgår vi fugt - græs, sten eller andet?

    Hej jeg har lige fået lavet en tilbygning på 50 kvm. Jeg bor på rønnevej 17 2640. Jeg vil gerne høre hvad er det bedste af at have rund...

  • Spørg Bolius

    Isolering af loftrum - hvilken isolering tager mindst plads, fx refleksiv?

    Hej Bolius, Står med et projekt hvor jeg vil tage i uudnyttet loftsrum i brug. I forhold til isolering (som vil skulle gøres indefra) vil ...

  • Spørg Bolius

    Skimmelsvamp i helt nyt hus, skal det bare tørres af eller hvad har vi krav på?

    Der er helt sort af mug bag et af skabene i vores helt nye hus. Vi er i tvivl om, hvordan vi skal forholde til det.