Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Møbler af genbrugs traller - kan de være usunde at have stående indendørs?

    Hej Bolius. Jeg har blot et spørgsmål om traller. Jeg har nemlig bestilt nogle møbler lavet af genbrugs-traller, og vil i den forbindelse...

  • Spørg Bolius

    Findes der LED-pærer der giver varmt lys, vi vil gerne spare men ikke have blåt lys?

    Vi bor i et rækkehus på 55 m2 med fuld kælder 55 m2 og 1. sal på ca. 40 m2. I forbindelse med totalrenovering af kælderen - 2012 - og 1...

  • Spørg Bolius

    Er det et krav at der skal være radiator i alle rum?

    Jeg forsøger at finde svar på, om der er lovkrav om, at der skal være en varmekilde i alle beboelsesrum.

  • Spørg Bolius

    Genvex varmegenvindingsanlæg larmer - kan vi slukke for det om natten?

    Hej vi har et genvex anlæg, af fabrikat varmegenvinderen TS. Mit spørgsmål er om det skader anlægget at det slukkes om natten, da motore...

  • Spørg Bolius

    Pudset facade af gule mursten - hvorfra kommer den røde misfarvning?

    Vi fik bygget en første sal på vores hus i 2005. Gule mursten, med efterfølgende pudsning af hele huset. Nu misfarves huset, som om noget...

  • Spørg Bolius

    Salpeter udtræk på murværk

    Hvordan fjernes kalkudblomstringer / salpeterudtræk. Hej Vi har netop fået nyt hus og har i den forbindelse en del såkaldte kalkudblomstr...

  • Spørg Bolius

    Hvordan er reglerne for altan værn?

    Hvad siger loven ang. frihøjde fra altan gulv til første tvær rør? Vi har 89 mm, og der kan rulle øldåser, flasker og lign. ud under. ...

  • Spørg Bolius

    Ny græsplæne - hvordan gør vi bedst forarbejdet når der skal flyttes jord?

    Vi har et større have projekt hvor vi skal have anlagt en ny græsplæne. Vi vil genanvende ca 15 m3 jord fra haven, som skal forbedres, da den er meget...

  • Spørg Bolius

    Hvor mange hunde må man have på sin ejendom?

    hvor mange hunde må man have på sin private ejendom.

  • Spørg Bolius

    Ny 1. sal hvordan beregnes arealet, kan trempel have betydning?

    Hej. Jeg skal bygge en 1. sal på mit hus, så det bliver 1 1/2 plan. Jeg vil gerne lave det med en høj trempel på ca. 70 - 100 cm og en t...