Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Tørre pletter i græsplænen, skyldes det ukrudtsmiddel? og hvordan redder jeg plænen?

    Kære Bolius Efter behandling af min græsplæne med ukrudtsmiddel beregnet til græsplæner har plænen fået "større øer" hvor plænen e...

  • Spørg Bolius

    Fugt i nyrenoveret kælder, er årsagen gummi-klikgulv - og har tømrer ansvar?

    Jeg vil gerne vide, om vi hænger på regningen, hvis håndværkeren er skyld i, at der er fugtproblemer under vores nylagte gulv.

  • Spørg Bolius

    Vil beskæring af rosen give flere blomster?

    Jeg har en 7 år gammel new dawnklatrerose. Den er ca 3 m høj, men har de seneste år udviklet meget få roser. Skal jeg beskære den ned.?...

  • Spørg Bolius

    Gammelt træsommerhus - miljøvenlig opvarmning og varmt vand, hvordan?

    Hej Bolius, Vi, min mand og jeg, har netop overtaget mine forældres sommerhus, som er et træhus fra 1961 på 60m2. Vil vi gerne være så ...

  • Spørg Bolius

    Kælder er tør om vinteren men fugtig om sommeren - hvad gør vi, varmepumpe?

    Vores kælder er fugtig om sommeren og nogenlunde tør om vinteren, når vi har tændt for varmen. Er det en god idé at tænde for varmen om sommeren?

  • Spørg Bolius

    Fejl og mangler ved typehus skal udbedres - kan vi forlange kompensation for besværet?

    Hej. Vi har bygge hus igennem Danhaus, og vi flyttede ind d. 18. September 2015. Vi fik konstateret for en 4 ugers tid siden at det lyddæmp...

  • Spørg Bolius

    Nabo vandede vores krukker i ferien og glemte at lukke for vandet - hvem skal betale vandregningen?

    Vores genbo skulle vande vores krukker udendørs, hvilket han har forsøgt at gøre på havesiden af vores hus, vendende væk fra vejen. Han...

  • Spørg Bolius

    Fik hele huset malet for 3 år siden af en maler, nu skaller malingen af - er de 100.000 kr spildt?

    For 3 år siden blev mit hus renoveret og malet indvendig af prof. maler. Nu skaller malingen af i vindueskarme og jeg har opdaget mange "l

  • Spørg Bolius

    Skal træterrasse af trykimprægneret træ efterbehandles, eller males?

    jeg har bygget en terrasse i tryk imp. træ hævet ca. en halv meter over grunden på stolpesko må jeg give den behandling i år el. vent...

  • Spørg Bolius

    Parcelhus fra 1985, med hvad skal jeg male vinduer og døre og hvilken farve?

    Maling af vinduer mine vinduer fra 1985 er fra fabrikkens side vist malet med en hvid plastmaling. jeg har gennem årene renoveret halvdelen...