Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Vindskeder, beklædning med Cembrit - tager tømreren fejl i sit forslag om plastfolie?

    Vore vindskeder, som pt. består af trykimprægneret træ, ønsker vi gjort vedligeholdelsesfri ved f.eks. at montere Cembrit plan brædder ...

  • Spørg Bolius

    Er lærk eller trykimprægneret træ bedst til plantekasser til terrassen?

    Jeg har ca. 100 kvm fliseterrasse og vil selv bygge nogle trækasser, hvor der skal være beplantning for at skabe læ og rum på terrassen.

  • Spørg Bolius

    Arkitekttegnet sommerhus, udvendig isolering - hvordan fastholder vi husets karakter?

    Hej Bolius, Vi har købt et arkitekttegnet sommerhus i anden række i Rågeleje. Huset synes jeg er fedt og har en super beliggenhed på en ...

  • Spørg Bolius

    Hvordan forbedrer vi indeklimaet i kælderen?

    Jeg vil gerne forbedre indeklimaet i vores kælder i vores parcelhus fra 1964. Kælderen er en høj kælder på 138 m2, svarende til husets...

  • Spørg Bolius

    Hvorfor må man ikke plante æbletræer hvor der har stået et andet ?

    Kan man plante et ander slags frugttræ, hvor der har stået æbletræer? Fx blomme, morel eller pære?

  • Spørg Bolius

    Nyt undertag, skal jeg så også have nyt tag?

    Hej Jeg vil høre om et hus fra 1977, som skal have et nyt underlag.. Hvor der så kommer frem, at man bliver nødtil og lægge et helt nyt ...

  • Spørg Bolius

    Gulvvarme ved store vinduespartier?

    Jeg har et træstuegulv på 1. sal, hvor jeg overvejer at få gulvvarme ifm renovering. Stuen vender mod syd med meget store vinduespartier ...

  • Spørg Bolius

    Skal der være brønddæksel på?

    Hej. Jeg har fået lagt nye fliser over kloaken. Forleden opdagede jeg, at de ikke har lagt nyt brønddæksel på, men kun en flise over. Er...

  • Hvem har ansvar for personskade på privat fællesvej, bør grundejerforeningen have forsikring?

    Ansvar ved evt. personskade på privat fællesvej: Vi er 8 husstande i en forholdsvis ny udstykning i Herning kommune. Sidste år fik vi ove...

  • Bliver vi beskattet af salg af arvet sommerhus når grunden er større end 1400 m2?

    https://www.bolius.dk/arveregler-for-sommerhuse-16699/ Mine to søskende og jeg overtager i forbindelse med boskifte efter mine forældre i ...