Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Nabo har bygget skur i skel, facade ufærdig og regnvand fra taget ender hos os?

    Nabo har bygget en muret carport i skel med ensidig tagfald til skellet, så regnvandet ledes ind på vores grund. Hvordan er proceduren for at klage til en...

  • Spørg Bolius

    Stor ejendom med 3 boliger, kan vi opdele i 2 ejerlejligheder som så sælges skattefrit?

    Mine forældre købte i 1977 en villa på Frederiksberg med 3 beboelseslejligheder til en købspris på 800.000 kr. Formentlig er ejendommen i dag ca. kr. 10 mio....

  • Spørg Bolius

    Tør vi købe dejligt hus i en lavning - der er både omfangsdræn, samlebrød med el-pumpe m.v ?

    Hej Bolius. Hvor forsigtig skal man være, når man tænker på at købe et hus: Arkitekttegnet hus fra 2008, med en kælder under en del af...

  • Spørg Bolius

    Vinplante i drivhuset får brune pletter på bladene?

    Jeg har en vin i mit drivhus. Den er begyndt at få nogle brune pletter på bladene. Det ser ud som om bladet visner på det pågældende st...

  • Spørg Bolius

    Dækker byggeskadeforsikring hvis entreprenøren går konkurs og ikke kan gennemføre byggeriet?

    Hvis det viser sig, at det valgte byggefirma ikke formår at gennemføre opgaven eller går konkurs, er jeg så dækket af en byggeskadeforsikring?

  • Spørg Bolius

    Bortkørsel af jord, forkert beregning betyder kæmpe ekstraregning - skal vi bare betale typehusfirmaet?

    Hej. Vi bygger i øjeblikket med huscompagniet , problemet er jord. De har foretaget boreprøver af jorden inden start. Inden underskriften ...

  • Spørg Bolius

    Det snorker i vores væg – hvad kan det være?

    Hej Bolius Det lyder som om, der lever en mus eller et andet dyr under gulvet eller inde i hulmuren. Jeg kan høre snorkelyde om natten, og ...

  • Spørg Bolius

    Udestue, tagkonstruktion - skal jeg vælge limtræ eller trykimprægneret træ?

    Jeg skal bygge en udestue sadeltag, på punktfundament og ligge tre langsgående limtræsbjælker som bærende, en i hver side og en på mi...

  • Spørg Bolius

    Kan jeg lægge nye klinker oven på det gamle flisegulv?

    Hej. Jeg har et spørgsmål angående vores køkkengulv. Vi er i gang med at renovere det gamle køkken og vil i samme omgang lægge et nyt ...

  • Spørg Bolius

    Gamle vinduer, bedre energi- og støj isolering - Optoglas eller forsatsvindue?

    Kære Bolius, Jeg vil gerne forbedre mine vinduer ift. energi og gadestøj og dimler mellem traditionelle forsatsvinduer og en Optoglas løs...