Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Overboens nye vandrør går ned i min andel: Hvem har ansvaret?

    Min overbo har ført nye vandrør gennem loftet i min andelslejlighed. Hvad siger reglerne om det, og hvem har ansvaret, hvis der er problemer med rørene?

  • En nabo snorker, den anden har et larmende fyr - hvad kan vi gøre?

    Vi bor i et rækkehus (plantegning vedhæftet) med naboer til begge sider. I den ene ende støder vores soveværelse op mod et værelse og v...

  • Spørg Bolius

    Hækken står 2 meter inde på min grund - hvem skal betale for ny hæk i skel?

    Køber et hus sommerhus på en helårsgrund i 2011. Det frastykket en villa, som også ligger på grunden, men nu er vi 2 selvstændige matr...

  • Spørg Bolius

    VVS-arbejde krav til faktura, tilbud, og kan jeg kræve nedslag når jeg kan købe enkelt dele til lavere pris end på faktura?

    Kære bolius Hvilke krav er der til en håndværkers tilbud og faktura? Konkret er jeg uenig med fakturaen fra en VVS som ikke har udført d...

  • Spørg Bolius

    Revner og sprækker i nyt gulv - kan vi få håndværkerne til at lægge et nyt?

    Hej Bolius. Vi har i efteråret fået renoveret det meste af underetagen i en gammel murermestervilla fra 1924. Vi har anvendt en byggerådg...

  • Spørg Bolius

    Eltavle skal udskiftes, placering ulovlig har sælger ansvar??

    Hej Bolius Har købt sommerhus med overtagelse pr. 15.01.2016. Vi ønsker at lave lidt om i huset, og vil gerne have fornyet vores el-tavle....

  • Spørg Bolius

    Sælger har ikke ryddet op, hvad kan vi gøre?

    Hej Bolius Vi har købt et sommerhus, med under-skrivelse af købsaftale pr. 13.11.2015, og med overtagelse af huset d. 15.01.2016. På over...

  • Spørg Bolius

    Udskiftning af oliefyr - skal jeg vælge varmepumpe eller pillefyr?

    Hej Jeg har et træhus på 135 kvm, som pt. opvarmes med olie kombineret med solvarme. Mit problem er, at oliefyret, som er 16 år gml, er g...

  • Spørg Bolius

    Gipsloft i badeværelse, er vådrumsgips et krav?

    Jeg vil gerne vide, om det er tilladt at bruge almindelige gipsplader til et badeværelsesloft?

  • Spørg Bolius

    Pudsen revner - forkert behandling eller dårligt murerarbejde?

    Hej Bolius Eksperter Vi har en 10 år gammel tilbygning opført i Celblokke fra H+H og pudset udvendigt. Efter en hård vinter for 3-4 år ...