Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Renovering - kan vi beklæde ydervæggene med gipsplader for at få dem glatte og pæne?

    Hej Bolius Først. Tak for en super god hjemmeside, og altid gode råd.! Jeg er i gang med at renovere mit hus, og har i den forbindelse en ...

  • Spørg Bolius

    Grundejerforening har brud på fælles rør, hvordan fordeles udgift til forsikring og selvrisiko?

    Hej. Vi er en grundejerforening som har fælles rør. Nu har vi fået et brud imellem 2 huse på p-pladsen. Vi har i sin tid efter anvisning...

  • Spørg Bolius

    Har krybekælder, vil gerne have gulvvarme og massive gulvplanker - hvordan?

    Hej. Jeg vil gerne lægge gulvvarme og massive planker i mit stueplan. Vores hus er et murstenshus fra 30'erne og der er en krybekælder med...

  • Spørg Bolius

    Betyder kvist at et 1,5 etages hus bliver 2 etagers hus, så vi ikke kan få Byggetilladelse?

    Hej Bolius Vi har ansøgt om byggetilladelse af et nyt hus i Københavns kommune. Der er servitut på at der må bygges i 1,5 plan hvilket v...

  • Spørg Bolius

    Byggeri af nyt hus - hvordan sikrer vi os mod ekstraudgifter fx hvis byggefirmaet går konkurs?

    Vi er langt i planlægning af bygning af større parcelhus i samarbejde med mindre byggefirma. Vi er trygge ved den tekniske og kreative pr...

  • Spørg Bolius

    Renovering og efterisolering 1 sal - hvordan gør vi med dampspærre?

    Hej Bolius. Vi er igang med at skulle renovere vores første sal og er stødt på et spørgsmål omkring dampspærre som pt. ligger på loft...

  • Spørg Bolius

    Hulmursisolering - kan den gamle isolering suges ud og kan Neopixels bruges som ny isolering?

    Hej jeg har et hus fra 1952 hvor både formur og bagmur er opført i mursten, muren er 31 cm tyk så der må være ca 10 cm hulmur. jeg har ...

  • Spørg Bolius

    Reparation og nye fuger i muret facade - kan vi få håndværkerfradrag?

    Kære Bolius, Jeg har fået omfuget en facade på huset i efteråret, siden der var sprængte fuger og skade på fuger/mursten generelt, som...

  • Spørg Bolius

    Murmestervillaens facade pudset - hvilken type maling skal vi vælge, diffusionsåben silikatmaling, facademaling eller kalk?

    Vi har en gammel murermestervilla fra starten af 20'erne. Facaden er på et eller andet tidspunkt pudset op i indfarvet puds, som bliver sto...

  • Spørg Bolius

    Fornyet tilstandsrapport beskriver flere fejl og K3'ere end den første, derfor sværere at sælge huset - hvad gør vi?

    Kære Expert Panel. Vi er rendt ind i en blindgyde ! Vi havde brug for en tilstandsrapport af vores hus i forbindelse med salg. Kontaktede B...