Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Ejerlejlighed, kan generalforsamling vedtage større altaner til alle uden at stuelejligheder får lignende muligheder?

    Vi er en ejerforeningen bestående af 20 lejligheder. I dag har lejlighederne fra 1.-4.sal gamle altaner. På en Generalforsamling er det besluttet, at disse...

  • Spørg Bolius

    Ny træterrasse, skal vi sikre mod skadedyr som fx rotter?

    Hej Bolius Vi står for at skulle opføre en ny træterrasse rundt om en del af vores hus, da den gamle var nedslidt. I den forbindelse er vi i tvivl om, hvorvidt...

  • Spørg Bolius

    Har skorstensfejeren ret i at det bliver ulovligt at fyre med energikoks?

    Til rette vedkommende. Jeg har siden 1983 fyret med energikoks. Fyret er sammenkoblet med et oliefyr. De blev i de første år købt i Danmark, men da afgiften...

  • Spørg Bolius

    Træterrasse i thermofyr, hvordan skal den behandles og vedligeholdes?

    Jeg har købt træ til 50m2 terrasse i thermofyr. Nu er jeg i tvivl om, om jeg skal gi den olie. Det siger farvehandleren ;-) Den 20-år gamle trykimprægnerede...

  • Spørg Bolius

    Taget er renset for mos og alger, malet efter malerens forskrif,t men alligevel ikke tæt, hvad kan jeg give det?

    Hej, Jeg har et gammelt stuehus med betonteglsten fra omk. 1910. Jeg har renset det af for mos, alger mv. og har malet det meget flot efter malerens...

  • Spørg Bolius

    Shelter i haven, kan kommunen kræve målsatte tegninger for at godkende?

    Hej, Vi har opført et shelter i haven, der bruges som legehus. I forbindelse med godkendelsen ved kommunen har kommunen skrevet "jf. Bygningsreglementet BR18...

  • Spørg Bolius

    Renovering af fugtig men isoleret kælder - omfangsdræn, ventilation eller hvordan får jeg en tør kælder?

    Hej Bolius Jeg har et hus fra 1959 med fuld kælder. Kælderen er fugtig og skyldes med stor sandsynlighed både dårlig udluftning, men også fugt udefra. Jeg...

  • Spørg Bolius

    Hvem kan lave stabilitetsberegning og varmetabsberegning i forbindelse med tilbygning/ombygning?

    Jeg skal have lavet en Stabilitetsberegning og en varmetabsberegning i forbindelse med tilbygning/ombygning af sommerhus. Hvor finder jeg sådan en person og...

  • Spørg Bolius

    Mine gulerødder er meget korte, er det mon Snurre Snup, der har taget en bid eller?

    Jeg har avlet gulerødder i min nye kolonihave helt fri for orm, men nogle af dem er meget korte helt ned til 3 cm lange. Hvad er der galt? Er det jorden elle...

  • Spørg Bolius

    Havemur i skel, må naboen save den ene stamme og grene af vores træ og må fundamentet beskadige vores træs rødder?

    På vores matrikel - helt tæt på skel, som for nyligt er blevet kontrolleret af landinspektør - står et gammelt ca. 10 m. højt (asiatisk) fyrretræ. Fra jordhøjde...