Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Revner i huses facade efter sommerens tørke, kan det løses med underfundering uden udgravning?

    Hej Bolius, Vi har sidste år i oktober overtaget et hus. I forbindelse med grundvandssænkning og sommerens tørke oplevede vi desværre, at en repareret...

  • Spørg Bolius

    Kan jeg flytte mit tulipantræ?

    Kan man flytte et tulipan træ der er ca.3m højt det er kommet for tæt på højtbedets kant det drejer om ca.½ meter og hvis det kan hvordan går rødderne lige ned...

  • Spørg Bolius

    Hvordan får jeg ligusterhækken pæn igen?

    Hej Bolius, jeg henvender mig for at blive klogere på hvordan man skal betragte en ligusterhæk på rette vis. Det er sådan at vores er meget bred, meget hæj, og...

  • Spørg Bolius

    Kældervæg med løst puds, hvordan gør jeg den pæn igen?

    Jeg har en kældervæg som er meget medtaget (se foto). Der er tilsyneladende ingen ende på hvor meget løst og halvløst sand og sten jeg kan fjerne. Hvordan bør...

  • Spørg Bolius

    Kan håndværker gøres ansvarlig for fejl i badeværelse udført som "sort arbejde" ?

    Kan en sort håndværker holdes erstatningsansvarlig ved senere skader efter renoveret badeværelse? Det er efterfølgende konstateret, at badeværelset ikke lever...

  • Spørg Bolius

    Renovering af eternit tag, er det en god ide at male taget?

    Hej Bolius Vi er ved en stor renovering af 3 gavle, tagrender m.m. Vi påtænker at rense vores tag som er eternitskiffer og herefter male det, fagfolk som gør...

  • Spørg Bolius

    Ejerskifteforsikring vil ikke dække revner i muren, siger det er en typisk skade på den hustype - har de ret?

    Hej Bolius. Her kommer endnu et spørgmål om ejerskifteforsikringer og tilstandsrapporter. I sommeren 2016 købte min kæreste og jeg en sk...

  • Spørg Bolius

    Kan typehusfirmaet komme med ekstraregning for faskine længe efter at kontrakt er underskrevet og byggeriet gået i gang?

    Kan entreprenør med rette præsentere ekstra regning for faskine 5 måneder efter vor kontakt underskrift og fundament er støbt til huset?...

  • Spørg Bolius

    Naboens børn hopper på trampolin mens de spiller bold op ad vores tag - hvad kan jeg gøre?

    Kære Bolius, som I kan se på billedet har naboen placeret sin trampolin lige op af vores garage. Har godt læst at der ikke er særlige re...

  • Spørg Bolius

    Skal udskifte gasfyr, skal vi vælge en anden varmekilde?

    Om 3-4 år forventer jeg at skulle udskifte mit naturgasfyr. Er man kommet så langt med vedvarende energi at man kan overveje at gå over t...