Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Skal jeg betale skat hvis jeg sælger mit hus, efter det er lejet ud?

    Jeg ejer et lille byhus, som jeg overvejer at sælge. Hvis jeg vælger at leje det ud og efterfølgende sælger efter nogle år, betyder det noget i forhold til...

  • Spørg Bolius

    Nyt hus, tilstandsrapporten siger at undertag kan holde 10 år, men der er ikke noget undertag?

    Hej med jer. Jeg har for nylig købt et hus. I tilstandsrapporten står der at undertaget holde 10 år eller mere, men nu ser det ud som at der slet ikke er noget...

  • Spørg Bolius

    Hvem er ansvarlig for ekstraudgiften - vores rådgiver(arkitekt), entreprenøren eller kan det være os selv?

    Hvem er ansvarlig - vores rådgiver(arkitekt) eller Entrepenøren? Hej Bolius, Vi totalrenoverer vores 60'er villa. Vi hyrer en arkitekt til at forestå...

  • Spørg Bolius

    Store vinduespartier, skal vi vælge konvektor eller gulvvarme?

    Hej Bolius Konvektor kontra gulvvarmeslanger? Vi har nogle store vinduespartier og VVS´eren siger gulvvarmeslanger i spånplader med parketgulv ovenpå og et...

  • Spørg Bolius

    Fyrretræer står i gruppe, hvis jeg fjerner 2 af dem risikerer jeg så at resten vælter i næste storm?

    Hej Bolius . Jeg har 5 fyrretræer af 20 meter , som står tæt samlet i en gruppe. Hvis jeg fælder 2 af træerne vil det svække de resterende træer så de er...

  • Spørg Bolius

    Tørkeramt bøgehæk, kan den reddes?

    Velvoksen bøgehæk er ramt af tørke i sommer. Store afsnit er visnet. Kan der gøres noget, skal man afvente foråret, eller er slaget tabt? Venlige hilsner Torben

  • Spørg Bolius

    Træterrasse ipé hvilken behandling skal jeg give brædderne for at de holder sig pæne?

    Hej Bolius Jeg skal til at lægge en træterrasse med ipé-brædder i samarbejde med en tømrer. Som strøer har jeg købt nogle douglas-reglar i 45x95mm, som jeg...

  • Spørg Bolius

    Nyt hus fra 2015 med revner, er det uskyldige svindrevner eller mere alvorligt?

    Vi har bygget hus med huscompagniet i april 2015, ved 1 års gennemgang fik konstateret revner i samlinger i vinduer og døre og rationel sendte en maler som...

  • Spørg Bolius

    Rottespærre i villa, er der lovpligtigt eftersyn?

    Hej Bolius, Ved i om der er lovpligtigt eftersyn på en rottespærrer til en villa? Evt. intervallet og hvad en evt. bekendtgørelse hedder? På forhånd tak. ...

  • Spørg Bolius

    Hvordan hænger jeg et skab op på en gasbetonvæg?

    Hvad skal jeg bruge for at hænge et gammelt køkkenskab op på en gasbetonvæg