Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Hvem skal vi kontakte for at få målt radon, skimmel og andet i kælderen?

    Kære Bolius Min hustru og jeg har købt et hus fra 1935. Vi vil hjertens gerne høre hvilke eksperter I vil foreslå vi bør kontakte, for at få foretaget...

  • Spørg Bolius

    Renovering byhus, hvilke typer gipsvægge til skillevægge og isolering af ydervægge?

    Hej. Vi skal igang med at renovere 1. sal i et gammelt byhus. Vi er i tvivl om der er krav til hvilke typer/hvor mange lag gips vi skal bruge ved opsætning af...

  • Spørg Bolius

    Defekt dampspærre i loftet, har det betydning?

    I stuen er der et listeloft med mellemrum. Under istandsættelse har håndværkerne perforeret dampspærren (fra 1957) flere steder. Hvor alvorligt er det? ...

  • Spørg Bolius

    Gulvmand har slebet og lakeret men langs alle vægge er overfladen mindre glat, er det sjusk eller i orden?

    Hej, Vi havde sidste uge en gulvmand ude og slibe samt nylakere gulvene med eftersigende 3 lag hvid lak. Der er dog en mere rug overflade på gulvet ude i...

  • Spørg Bolius

    Renovering af hus uden kælder - hvordan radonsikrer vi gulvkonstruktionen?

    Hej i Bolius Emne for problemstilling: gulvopbygning inklusiv radonsikring Beskrivelse: Hus fra 1969 i et plan (overtages 1.10.- derfor kun...

  • Spørg Bolius

    Kan ventilationsanlæg give ekstra støv i nybygget bolig?

    Hej Kan et ventilationsanlæg give ekstra støv i boligen ? Vi bor i et tre år gammelt Huscompagnihus med ventilationsanlæg; vi skifter filter som foreskrevet,...

  • Spørg Bolius

    Hvordan kan vi tvinge håndværkeren til dialog om dårligt arbejde, når der ikke er faktura men "sort arbejde"?

    Jeg har nogle venner, som begge er mere eller mindre handicappede. For ca. 4 år siden fik de etableret en kørerampe (til kørestol) i indkørslen op til...

  • Spørg Bolius

    Fejl på nøglefærdigt hus, entreprenør tilbyder dårlig lappeløsning - kan syn og skøn afgøre sagen?

    Hej Vi har fået bygget et nyt nøglefærdigt hus som vi overtog den 15/12-17. Da huset desværre ikke var færdigt til tiden udvendigt, havde vi kun indvendig...

  • Spørg Bolius

    Der lugter af hash i opgangen - kan vi forbyde, at der ryges i lejlighederne?

    Jeg oplever sommetider, at der lugter kraftigt af hash i min opgang. Der har været sat en seddel op i opgangen, hvor beboere opfordrer til, at man undlader at...

  • Spørg Bolius

    Varmepumpe - energitilskud på 8000 kr. lægges pludselig oveni regningen - kan det være rigtigt?

    Hej. Jeg har fået sat en varmepumpe op. Og i tilbudet fremgår det at der er et energi tilskud på ca 8.000 kr. Nu da jeg så får regningen, er tilskudet lagt...