Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Eternit tagplader med asbest skiftet ud. Er der sundheds risiko ved de små stykker, der er faldet ned på terrassen?

    Min bror, der er tømrer, har skiftet 8 eternitplader med asbest på fra vores tag. Nu falder der små flager eternit ned på vores terrasse (5mm-1 cm i str. ca...

  • Spørg Bolius

    Opvarmning af værksted, varmepumpe eller el-paneler?

    Jeg har bygget et værksted på 25 m², og har tænkt mig at holde det opvarmet med en luft - luft varmepumpe, men den mindste jeg har kunnet finde er til 60 m², og...

  • Spørg Bolius

    Tilstandsrapport med mangler, ejerskifteforsikring vil ikke dække fejl - kan vi klage over byggesagkyndig?

    Hej Bolius, Vi har i 2007 købt et hus, som vi har tegnet en udvidet, 10-årig ejerskifteforsikring på. Vi finder nu, i 2018, ud af, at der er et helt område på...

  • Spørg Bolius

    Jordvarme - kan det også køle huset ned på varme dage?

    Hej, Vi står og skal bygge but hus og skal i den forbindelse have lagt jordvarme ind. Jeg har hørt lidt forskellige holdninger til, om dette også kan køle...

  • Spørg Bolius

    Kan jeg bruge løvsuger til el uden at propperne springer?

    Jeg vil gerne vide om en Løvsuger til El på 3000 Watt springer sikringerne ?

  • Spørg Bolius

    Hvis luftrensere ikke virker, hvordan slipper vi så af med underboens tobaksrøg?

    Kære Bolius, Jeg har læst jeres artikel omkring luftrensere - og føler mig nu lettere nedslået, da jeg ikke ved, hvordan jeg skal gribe vores problem an, hvis...

  • Spørg Bolius

    Må naboen opføre 2 m høj Berlinmur i skel - deres grund ligger meget højere end vores?

    Hejsa Vores nabo vil opføre en 2 m høj mur i skel, vi ikke ønsker. I dag er der krat. Der er Ca 1,5 m niveauforskel mellem vores grunde. Vores ligger lavest. ...

  • Spørg Bolius

    Gammelt gasfyr - hvad skal vi skifte det ud med og hvor får vi uvildig rådgivning?

    Vi bor i et hus fra 1957 og har for ca 14 år siden fået installeret gasfyr. På et eller andet tidspunkt stopper det nok med at virke, og sikkert en lørdag...

  • Spørg Bolius

    Kloaklugt i badeværelset, kan det skyldes manglende vandlås i brusekabinen?

    Hej jeg har et afløb i brusekabinen. Der er ingen vandlås. Når jeg trækker ud i toilettet kan jeg høre vandet op af afløbet. Problemet er kloark lugt. Kan...

  • Spørg Bolius

    Renovering af 70'er parcelhus - hvad gør jeg ved revner mellem terrændæk og ydermur/fundament?

    Hej, Jeg er ved at totalrenovere nogle værelser i mit parcelhus fra 1978. I den forbindelse har jeg sét at der mellem terrændæk og lecablokkene i murene er en...