Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Naboer sætter nyt hegn, må de vende grim bagside mod vores grund - hvordan er reglerne?

    Vores nabo er ved at sætte hegn op - de har fået bygget et hus og i den forbindelse blev en gammel "hæk" lidt ødelagt og de spurgte om vi havde noget imod at de...

  • Spørg Bolius

    Rå murstensvæg i lejligheden - kan vi bare fjerne pudsen så bindingsværket bliver synligt?

    Hej. Jeg pønser på at vi skal have en rå murstensvæg i vores nye lejlighed. Jeg har læst jeres guide til dette og har brug for at få uddybet følgende. I...

  • Spørg Bolius

    Reparation af revner gamle sprosse vinduer - kit eller?

    Revner ved sprossesammentapningen i gamle vinduer, (fredet Bygning), kan man lukke det med kit? Der males med linoliemaling. Vigtigt at revner forsegles, da...

  • Spørg Bolius

    Nybygget hus bliver alt for varmt om sommeren - er det byggefejl eller hvordan køler vi huset ned?

    Hej Vi bor i et nyt hus fra 2016, men har voldsomme problemer med for høj temperatur i boligen. Sidste år nåede vi 36 grader inde!! Vi har jordvarme og...

  • Spørg Bolius

    Nybygget hus, ventilationsanlæg (Genvex) har stået med kondens - er der risiko for skimmelsvamp når det tilsluttes og startes?

    VI har et nybygget hus, hvor genvex anlægget nednu ikke er tilsluttet. Vi flyttede ind i oktober, og der er først nu klar til at blive startet for anlægget. I...

  • Spørg Bolius

    Bygger nyt hus, overvejer solceller på taget - kan det betale sig eller ej?

    Hej Bolius, Jeg skal bygge nyt hus i starten af næste år og er ved at forsøge at finde ud af ting omkring varmekilder, solceller osv. Angående solceller er...

  • Spørg Bolius

    Helt nyt tegltag, men det regner ind - hvordan sikrer jeg at taget er lagt korrekt?

    Jeg har lige fået nyt tegltag og er i tvivl om det er udført korrekt. Det regnede ned i stuen allerede den første uge ved et meget voldsomt regnverj, men de...

  • Spørg Bolius

    Ved skade på el-installation ved rørarbejde, har VVS’er så ansvaret, eller må vi selv betale?

    Hej Jeg har fået lavet nye vand rør og VVS'eren har skruet ind i en el installation, men siger at han ikke kunne vide at den var der. Og at han håber at jeg...

  • Spørg Bolius

    Kan ikke lave gennemtræk, hvordan lufter jeg ud og får køligt soveværelse?

    Jeg bor i en etværelses lejlighed med kun én smal altandør der kan åbnes og vinduer på hele langsiden som ikke kan åbnes men som skaber varme fra solen. Jeh kan...

  • Spørg Bolius

    Kan vi omgå krav i lokalplan ved at lade noget af det gamle hus stå - så det bliver ombygning og ikke ny bygning?

    Vi vil bygge et funkishus , men lokalplanen tillader bl.a. ikke store vinduelspartier og fladt tag. Kan man omgå en lokalplan ved at lade noget af det...