Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Stor revne i stammen - kan æbletræet reddes?

    Vores Filippa æbletræ har fået en stor revne i stammen hele vejen op.

  • Spørg Bolius

    Hvordan erstatter jeg skvalderkål med bunddække af skovjordbær?

    Jeg er ved at grave en masse skvalderkålsrødder op i haven og har læst et sted, at man skal vente et års tid med at plante nyt, så man kan se, om man har fået...

  • Spørg Bolius

    Hvilken type hæk skærmer bedre end den gamle tynde ligusterhæk?

    Hej haveafdeling. Ind mod naboskel har vi p.t. en 40 år gammel tyndvoksende ligusterhæk med alt muligt selvplantet ukrudt. Vi vil gerne fjerne det gamle og...

  • Indsigt

    Ældre skiffertag med mos og alger - afrensning med skum eller på anden måde?

    Har ældre skiffertag , hvor der er mos-alder på ,har set et firma som hedder Halbergs algebehandling , disinficeres hele taget m. Hvidt skum lag , skummet...

  • Spørg Bolius

    Renovering nået til kælderen, hvilke plader kan vi montere som ikke suger fugt?

    Vi er i gang med at renovere hus og er nu nået til kælderen. Her oplevede vi tit dårlig lugt og frygtede derfor skimmel bagved træplader på væggene, men vi har...

  • Spørg Bolius

    Hvordan bevarer jeg den fine sølvgrå farve på lærketræ?

    Hej Jeg har en terrasse i lærketræ (dansk) som har ligget i ca 9 måneder og har den flotte sølvgrå farve jeg gerne vil have. Mit spørgsmål er: skal jeg gøre...

  • Spørg Bolius

    Faskine - hvor dybt, hvor på grunden og hvordan beregnes størrelse?

    1. Hvor dybt skal en faskine nedgraves ( tænker på vinter og frost) 2. Hvis faskine er nedgravet under eller i nærheden af en flise terrasse - skal arealet af...

  • Spørg Bolius

    Hvordan kan jeg være sikker på at der ikke er asbest i tagpladerne?

    Hej Bolius Jeg skal lægge nye tagplader på mit sommerhus, og vil gerne være sikker på at der ikke er asbest i de gamle tagpladerne der skal skiftes....

  • Spørg Bolius

    Efterisolering hæver taget, kræver det byggetilladelse?

    Vores 1 1/2-planshus fra 1950’erne skal have nyt tag. Spærene skal hæves med ca 22 cm da der ikke er plads til isolering. Vi er i tvivl om hvorvidt vi skal søge...

  • Spørg Bolius

    Kan jeg undlade dampspærre hvis jeg har osb-plader under gipsplader?

    Ved anvendelse af osb-plader på trækonstruktion som underlag for indvendig gips-beklædning,- kan/skal man da undlade dampspærre?