Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Bladene på roserne ser døde ud, hvad kan jeg gøre?

    Hej. Har problemer med roser De roser blade ser ikke normalt ud, de ser døde ud. Selvom det har stadig blomster. Det ser hele fint ud, men ikke blade. Hvad...

  • Spørg Bolius

    Belægning langs sokkel/krybekælder - hvad er bedst for huset flis, granit eller græs?

    Vi har et sommerhus med krybekælder. Hvilken belægning er bedst langs soklen? Flis(foretrækker vi), knust granit eller græs? Venlig hilsen Gitte Larsen

  • Spørg Bolius

    Kan de gamle ribsbuske reddes?

    Jeg har 3 ribsbuske, der er 22 år gamle. De plejer at give godt. De sidste 5 år har der været nogle underlige brune tilvækster oven på bladene og under ligesom...

  • Spørg Bolius

    Nye sommerhusejere overholder ikke deklaration om natur, men fælder bare løs - hvad kan grundejerforeningen gøre?

    Vi er en grundejerforening (fortrinsvis sommerhuse) i Nordsjælland, som er rendt ind i nogle problemer som vi håber I kan hjælpe os med. For at eje en matrikel...

  • Spørg Bolius

    Tilbygning sommerhus - kan kommunen kræve energimærke?

    Vi er ved, at være færdige med en tilbygning af vores sommerhus og i den forbindelse, skal vi færdigmelde det hos kommunen. På deres hjemmeside står der, at de...

  • Spørg Bolius

    Nyt hus ikke færdigt til tiden - kan vi kræve erstatning for vores ekstra udgifter?

    Hej Vi har bygget et nyt hus og i den forbindelse brugt et mindre murerfirma der har stået for byggeriet (hovedentreprisen). Byggeriet blev ifølge kontrakten...

  • Spørg Bolius

    Nyt sommerhus, kommunen kræve nabohøring og dispensation, når bygningsreglementets krav til bebyggelsesprocent opfyldes?

    Et medlem i Grundejerforeningen er i gang med at søge tilladelse til at opføre et nyt fritidshus, hvilket vil gøre efter bygningsreglementets om en byggeret med...

  • Spørg Bolius

    Nyt gulv i 70'er hus - hvad er bygningsreglementets krav til isolering?

    JJeg har i hele mit hus fået banket gulvene op, da der ikke var gulvvarme og der var ulovlige kloaker. Det er en ejerskrifte sag. Jeg vil høre, hvor meget...

  • Spørg Bolius

    Skal der være låge i rækkehushave - så man kan komme ud hvis huset brænder?

    Hej jeg bor i lejet rækkehus i 2 etager. Da der for tid siden varv en mindre brand i området, hvor beboer kom ud via teressedør ud i deres have, og vidre ud...

  • Spørg Bolius

    Renovering børneværelse, skal vi skifte spånplader til gipsplader for at få sundt indeklima?

    Er ved renovering af væg i børneværelse til gæsteværelse. Væggen er af 10 mm spånplade. Mit spørgsmål er af ren sundheds mæssig karakter. Tænker at rum med...