Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Dækker forsikringen ved udgravning i kælder?

    Vi er ved at udgrave et rum i kælderen på en 2 etagers murstensvilla fra 1933 og kan allerede nu se at vi højt sandsynligt bliver nød til at understøtte...

  • Spørg Bolius

    Hvis vi udskifter oliefyr med luft til vand-varmepumpe, hvad gør vi så med brændeovnen?

    Som boligopvarmning af vores hus fra 1998 på 170 m2 anvender vi i øjeblikket en brændeovn og et oliefyr. Vi overvejer at udskifte oliefyret med et luft til...

  • Spørg Bolius

    Fjernet tapet, er der stadig rester af skimmel og hvad kan vi gøre ved det?

    Vi har afdampet skimmelbefængt (langs gulv, loft og i hjørner) tapet på et værelse i vores villa fra 1937. Bag tapetet er væggene puds på mur, men overfladerne...

  • Spørg Bolius

    Huset genopført efter brand er blevet for tæt, døre ikke kan smække og der er alt for varmt - er det en fejl?

    Vores hus har været brændt, og er opbygget efter de nyeste regler. (der var kun ydermurene tilbage) Det er tætnet efter alle kundtens regler. (vi kan ikke...

  • Spørg Bolius

    Hvordan får vi indvendig murstensvæg glat - gipsplader eller skal den pudses/spartles?

    Vi har i dag en murstensvæg i vores soveværelse som vi gerne vil have til at være en glat væg. til at starte med havde vi overvejet at spartle den og så male...

  • Spørg Bolius

    Vil bygge til, men hvordan får vi mest muligt ud af tilbygningen og grunden?

    Hej Bolius Vi vil rigtig gerne have nogle flere kvadratmeter til vores 90 kvm store hus. Dog er vi kommet meget i tvivl om, hvordan vi får mest muligt ud af en...

  • Spørg Bolius

    Kan jeg give badeværelset betonlook uden at få bemærkninger i tilstandsrapport?

    Hej Bolius, Overvejer at lægge conteco beton produkt ovenpå eksisterende klinker på et badeværelse. Umiddelbart skal det være på gulvet, men overvejer også at...

  • Spørg Bolius

    - Hvorfor må vi ikke have træterrasse over jordvarmeslanger?

    Hej Vi skal etablere jordvarme til et nyt hus. Vi har fået oplyst at der ikke må ligge belægning over jordvarmeslangerne, men har ikke kunne få en logisk...

  • Spørg Bolius

    Kan naboens sprøjtning mod ukrudt være årsag til, at vi fik ondt i maven af at spise bær fra vores have?

    (jeg har netop forsøgt at sende nedenstående til jer, men noget gik vist galt, så prøver jeg igen) Evt. giftighed af ribs, jordbær og blåbær ramt af...

  • Spørg Bolius

    Har afrenset skimmel på børneværelset, men har nu læst, at midlet er giftigt - skal jeg være bekymret?

    Under nedtagning af tapet og opsætning af nyt på min datters værelse, har jeg sprøjtet alle 4 vægge med Protox Skimmel (har brugt ca 2/3 af en 0,5 ltr...