Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Kan vi flytte hækken midlertidigt mens vi bygger og så sætte den tilbage efter de 3 måneder?

    I forbindelse med nybyggeri, skal vi gøre plads til indkørsel for entreprenørmaskiner m.v. Vi vil gerne omplante en Lauerbærhæk medens byggeriet står på. Efter...

  • Spørg Bolius

    Bygger træhus med stålfacade - skal vi have dampspærre eller dampbremse?

    Dampbremse kontra dampspærre i vores nybyggede træhus med stålfacade? Vi kan simpelthen ikke blive kloge på det. Det giver ingen mening for os at pakke huset...

  • Spørg Bolius

    Skiftereternit med asbest, bliver anbefalet at lægge det nye tagpaptag ovenpå - men bør de asbestholdige plader ikke fjernes?

    Hej Bolius Jeg skal have nyt tag. Eksisterende tag er skifer eternit fra 1976, altså med asbest. Jeg vil istedet gerne have et tagpap tag. Jeg har haft 4...

  • Spørg Bolius

    Mureren har ikke lavet arbejdet færdigt, kan ikke få kontakt til ham - kan jeg bede en anden færdiggøre arbejdet?

    Hvordan står jeg. Har haft en murer til og lave fuger i mit hus. Hans arbejdsmand har lavet det meste. Kan nu ikke få fat på ham. Har mailet. Sms . Og ringet...

  • Spørg Bolius

    Lugt i hus og tøj, selvom vi har malet hele huset og lufter ud længe hver dag?

    En lugt i huset, der siver sig ind på tøj og mere. Huset er bygget i 70’erne og er en en-plansvilla. Der bliver luftet ud hver dag i mere end en time af gangen...

  • Spørg Bolius

    Rotterne har fået adgang til loftet ved at bide sig gennem fuglegitteret, hvordan hindrer vi det?

    Hej. Vi har bølgetag. Og rotter er kommet op på vores loft ved at bide plastic fuglegitteret i stykker. Findes der andet materiale som rotterne ikke kan bide...

  • Spørg Bolius

    Nyt gasfyr kan ikke holde trykket, VVS-installatøren mener ikke det er en fejl?

    Jeg har investeret i et nyt gasfyr, problemet er, at det ikke kan holde de 3 bar tryk som fabrikken lover, falder hurtigt fra 2 til 1 bar, hvad gør jeg når...

  • Spørg Bolius

    Dosering af vaskepulver - kan det betale sig at bruge kalkbinder og så dosis til blødt vand?

    Når der beskrives om fornuftig dosering/valg af vaskepulver/flydende nævnes det aldrig, at hvis man har særlig hårdt vand kan det betale sig at benytte...

  • Spørg Bolius

    Skader på facaden - kan puds/vandskurring beskytte murværket?

    Jeg har et rødstenshus ved Vesterhavet fra 1957. Vejr og vind har efterhånden slidt på murstenenesoverfladebeskyttelse, så der er begyndende afskalning. Vi...

  • Spørg Bolius

    Tør vi købe et lavtliggende hus, hvor grundvandet ligger kun 1 meter under overfladen?

    Kære Bolius Min kone og jeg overvejer at byde på et hus. Ifølge Dingeo.dk og de geologiske målinger, så ligger grundvandet på nuværende tidspunkt kun 1 meter...