Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Har husets facademur taget skade af vinterens regn?

    Vores hus (fra 2006) ser meget vådt ud (billeder fra sydvestvendt side) efter vinterens regn, og selvom det nok tørrer den kommende tid, er vi nervøse for, om...

  • Spørg Bolius

    Tagpaptag - hvordan fjerner vi alger og lav uden at skade taget?

    Til Bolius Vi bor i et hus med fladt tag/tagpap, hvor der der sidste år er kommet en form for lav på taget, og en del mere i denne vinter. Hvordan kan vi...

  • Spørg Bolius

    Bør ejerforening foretage radonmåling - elle etager, stueetagen eller er det unødvendigt?

    Hej, jeg bor i en ejerlejlighed i en ejerforening med lidt over 30 lejligheder i op til 5. sals højde. Er lidt i tvivl om forskellige ting vedr. en radon...

  • Spørg Bolius

    Er det en god ide at skifte elselskab - får ofte forskellige måske gode tilbud?

    El-forbrug og priser: Tak for jeres info om El-priser m.v. I jeres optegnelse er der ikke et hus på 165 m2 med et forbrug på ca. 2200 KW om året og jeg kan...

  • Spørg Bolius

    Fugt og belægninger i kun 2 år gammelt skur - hvorfor og hvad kan vi gøre?

    Hej Bolius. Vi har bygget dette skur for et par år siden, og i år er begge døre pludselig meget fugtige (og med små mørke belægninger efter fugten) på...

  • Spørg Bolius

    Bygger nyt hus - skal vi vælge luft vand varmepumpe eller jordvarme, er vertikal boring en mulighed?

    Hej Bolius Vi skal bygge nyt hus på en nyudstykning, hvor der ikke byggemodnes med fjernvarme. Derfor står vi mellem at skulle vælge luft/vand varmepumpe eller...

  • Spørg Bolius

    For højt niveau af radon - er ventilationsanlæg løsningen?

    Resultatet af Radon måling viser alt for højt niveau i vores hus. Vil det hjælpe at sætte et genvex-system op i huset ift. at nedbringe niveauet af Radon? Mvh....

  • Spørg Bolius

    Vil grave kælderen ud - hvordan finder vi ud af om det er muligt og om fundament skal understøbes?

    Vi overvejer at grave kælderen ud, for at få mere loftshøjde og få varme i gulvet. Men hvordan ved vi, hvor langt nede fundamentet går? Kælderen er ca 2,05 m...

  • Spørg Bolius

    I anbefaler i kun at åbne døren til børneværelset - hvorfor ikke at have vinduet på klem?

    Hvorfor anbefaler I kun, at døren til børneværelset skal stå åben om natten. Det er da 10 gange vigtigere, at vinduet står åbent, så de får rigtig frisk luft.

  • Spørg Bolius

    Fik brugt udendørs maling til væggene - er det sundhedsfarligt og hvad kan vi gøre?

    Hej, vi har desværre lavet en stor fejl. Dårlig kommunikation er skyld i at vi nu har fået malet det meste af vores sommerhus indendørs - med udendørs maling. ...