Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Kan en grundejerforening forbyde brug af brændeovne?

    Jeg er bestyr.medlem i en grundejerforening. Medlemskab er tvunget (tinglyst). Et medlem foreslår en vedtægtsændring, som forbyder grundejerne at bruge...

  • Spørg Bolius

    Hvid stribe på sokkel i nybygget hus, hvad er det og hvad gør jeg ved det?

    Der er opstået en undelig hvid stribe på soklen til huset. Den er opstået i løbet af det seneste halve år og den bliver stadig længere. Indvendigt i huset er...

  • Spørg Bolius

    Vil selv renovere hus - har jeg så selv ansvaret for fejl og skader efter salg?

    Kære Bolius Jeg har købt et lille, godt og sundt (men ældre) træhus. Taget er bølgeeternit B5 plader og det trænger til at blive skiftet. Det samme gør husets...

  • Spørg Bolius

    Forlænger maling af cementtagsten tagets holdbarhed og levetid?

    Kan maling af cementtgsten (fra 1984) forlænge holdbarheden, og hvor længe?

  • Spørg Bolius

    Det nye massive trægulv buler op - hvad er årsagen og hvad kan jeg gøre?

    Jeg har fornylig få installeret nyt massivt trægulv i mit hjem men efter behandling af gulvet med lak så har det startet med at bule. Hvordan kan jeg finde ud...

  • Spørg Bolius

    Kan ikke fjerne alger på facaden, de ændrer bare farve fra grøn til lyserød?

    Hej vores hus er malet med silikat maling. Der er algevækst på. Jeg har forsøgt med algerens/murrens at fjerne algerne. Nogle alger ændre farve ved denne...

  • Spørg Bolius

    Nyt tag og undertag - er det muligt at efterisolere udefra når den gamle dampspærre et utæt?

    Vi har et 1 1/2 plans hus med udnyttet overetage, hvor der er fladt loft, så der er et mindre loftrum, over 1. salen. Huset er pt. beklædt med Danflog tagsten,...

  • Spørg Bolius

    Kan vi efterisolere med papirisolering i hulmur der er isoleret med faste plader - eller skal der være ventilation/hulrum?

    Hej Bolius Jeg har et hus fra 67 med hulmur på 100mm og der i er der 75mm bats. Jeg har haft Halbergs (isolatør) til at kigge på om det er muligt at fylde de...

  • Spørg Bolius

    Kældergulv - epoxy, polyurethan eller skal det kunne ånde?

    Til rette, Vi overvejer at få nyt gulv i vores kælder (huset er en murermester villa fra 20’erne). Vil et Polyurethan gulv være en god løsning, kan det “ånde”?...

  • Spørg Bolius

    Hvilke regler for anneks ved sommehus var gældende i 1988

    <p>Hej Bolius</p> <p>Hvilke regler for byggetilladelse til anneks i sommerhus var gældende i 1988?</p> <p>Mvh</p> <p>Torben K</p>