Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Vandskade i badeværelse, må forsikringen ændre på rørføring og hvad med de øvrige tærede rør?

    Hejsa Bolius. Jeg har en vandskade på skjulte rør i badeværelset gulvet. Det er lavet i ca 1970`erne bad/toilet, vil jeg formode. Bad/toilet er adskilt af en...

  • Spørg Bolius

    Overfladebehandling af gulv med uglaseret tegl - er det godt eller ødelægger det overfladens karakter?

    Hej Tak for jeres svar om vores gulv med gule teglklinker - beklager at jeg overså det i første omgang. Jeg spurgte også til jeres erfaringer med...

  • Spørg Bolius

    Gammelt træsommerhus - er nye lofter og en varmepumpe en god ide?

    Sommerhus i træ fra 1960erne. Gipsloft med plader 30x60. Ludbehandlet profilbrædder på væggene. Trægulve. Det er et sort malet lang træhus med forholdsvis nye...

  • Spørg Bolius

    Vandbehandlingsanlæg - fjerner kalk men er der også ulemper?

    bwt.dk køre løbende reklamer for deres vandbehandlings anlæg. Jeg bor i et område med MEGET kalk i vandet. Faktisk så meget at jeg skal afkalke filter i...

  • Spørg Bolius

    Kan jeg selv fastsætte huslejen i forældrekøbslejlighed, uanset hvem jeg lejer ud til?

    Vi er ejere af en lejlighed i en ejendom med fem ejerlejligheder. Tidligere har der været tale om udlejning til vores datter (forældrekøb), men da den fordel nu...

  • Spørg Bolius

    Kan jeg placere varmegenvindings agregat i integreret garage - krav til brandsikring?

    Hej, Min Bolig er med intregreret garage og bygget efter BR98. Der er brandmur mellem bolig og garage, men taget og tagrum er bygget samme i et og er altså ikke...

  • Spørg Bolius

    Hvordan hænger jeg fire lamper op - pænt på række og uden en masse ledninger?

    Hej. Vi vil gerne have vore 4 pendler op at hænge 2 og 2, i vores lange vindueskarm i dagligstuen. Der er kun et stik for enden af vindueskarmen. Dvs. at vi...

  • Spørg Bolius

    Forbedringer i hus fra 70'erne - varmepumpe og gulvvarme?

    Hej Vi påtænker at købe et hus fra 70'erne, men er i tvivl om ift. de forbedringer vi skal lave i huset. Huset er ikke umiddelbart forbedret siden det blev...

  • Spørg Bolius

    Hvordan undgår jeg fugt i sommerhuset i den periode hvor det ikke bruges?

    Hej Bolius, Jeg har brug for uvildig rådgivning om, hvordan jeg holder fugt og skimmelsvamp ude af mit kolonihavehus, som jeg har løbet her i vinter. Huset skal...

  • Spørg Bolius

    Skader og løse stave efter afslibning – dårlig kvalitet parketgulv eller dårlig udført afslibning?

    I foråret 2019 overtog vi vort hus, som er opført i 2003. I husets stue og værelser ligger et lakeret askeparketgulv. Gulvet var få så vidt fint, men vi valgte...