Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Lysegrønt glat slim på græsplænen - hvad kan vi gøre?

    Græsplænen er pletvis dækket af lysegrønt glat slim. Hvad kan det være og kan vi gøre noget for at slippe af med det? Venlig hilsen Birgit

  • Spørg Bolius

    Skyfald, hekse gelé i græsplænen, hvordan komme vi af med de slimede plamager?

    Jeg tror, at vi har fået “Skyfald” - Nostoc commune i vores græsplæne ved vores sommerhus. Se vedhæftede billeder. Græsplænen er dog mere en strandeng ( vi bor...

  • Spørg Bolius

    Får vand ind ved regn/blæst - kan det skyldes at vi har fået nyt tag?

    Hej Vi får vand ind i huset ved samlingen loft/ydervæg. Vi har bjælkespær 17gr, lette indervægge, muret skalmur og 45cm skrå udhæng. Vand kommer ind ved kraftig...

  • Spørg Bolius

    Fugt og skimmelsvamp i kælderen, er fjerne puds, afrensning og ny kalkbaseret puds en god løsning?

    Fugtige kældervægge Vi bor i et murstens-parcelhus fra 1965 på to etager – stue og kælder. Grunden er skrånende. Derfor er alle kældergulve i samme plan som...

  • Spørg Bolius

    Nyt tag har givet indvendige revner - er det normalt?

    Vi har fået lagt nyt tegltag på vores murermestervilla fra 1911. Umiddelbart efter at taget var lagt, konstaterede vi, at der er kommet indvendige lange revner...

  • Spørg Bolius

    Nyt laminatgulv løsner sig - kan det skyldes at der er opsat køkken?

    Vi har for godt 1 år siden fået lagt nyt laminatgulv oven på nystøbt betongulv. Formentlig pga. lunker i betonen kan gulvet flere steder trædes lidt ned,...

  • Spørg Bolius

    Indvendig isolering med isoleringsplader - hvilken type maling kan vi bruge når plastmaling ikke må anvendes?

    Hej Kloge hoveder :) Jeg er ved at indervægsisolere min lejlighed med Ytong multiporplader (takket være jeres fine rådgivning). Væggene i soveværelset er nu...

  • Spørg Bolius

    Trægulv i kælder med plastik membran under - betyder det fugt og skimmel?

    For 8 år siden lagde vi trægulv i et værelse i kælderen. Huset er fra 1972, og trægulvet ser fortsat ganske flot ud. Vi lagde en dampspærre under. Men nu er jeg...

  • Spørg Bolius

    Kan vi få en rigtig have med have med roser og blomsterbede når vi bor tæt ved Vesterhavet?

    Vi bor omme ved vesterhavet . Vi har ca 1,5 km derned . Nu har vi så hørt , man ikke han have en alm have når vi bor så tæt på . Vi har lige bygget nyt stue hus...

  • Spørg Bolius

    Hvilken vedligeholdelse kræver ventilationsanlæg med varmegenvinding (genvex) i enfamiliehus?

    Hvor meget vedligeholdelse er påkrævet rørsystemet i ventilationsanlæg med genvex, i nyere private 1 families villaer mvh B B