Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Kan ikke holde varmen i renoveret hus med gulvvarme - hvad er det bedste vi kan gøre?

    Hej Bolius, Vi har overtaget et hus fra 1938 som vi har totalrenoveret inklusive installation af gulvvarme. Desværre kan vi nu her i vintermånederne...

  • Spørg Bolius

    Skimmelsvamp i hjørnet - skal vi søge professionel hjælp?

    Kære Bolius. Vi døjer i disse vintermåneder med skimmel i vores soveværelse i vindueskarm og langs vinduesparti i kvisten. Vi forestiller os, at problemet er...

  • Spørg Bolius

    Badeværelse i stueetagen, skal loft mod værelse på 1. sal isoleres?

    Hej. Jeg er i gang med at skifte loft i badeværelset. Jeg fjerner et gammelt træloft og vil opsætte gips. Der er en 1.sal på huset. Huset er bygget i...

  • Spørg Bolius

    Fugle i taget under tagsten - kan fuglegitter eftermonteres?

    Vi bor på landet med en stor have med et rigt fulgeliv. Vores stuehus har tegltag med undertag af banevare. Fuglene bygger rede på undertaget - under nederste...

  • Spørg Bolius

    Hus med el-radiatorer - hvad kan vi skifte til når økonomien er begrænset?

    Hej, Vi kigger på et hus fra 70’erne, men der er desværre elvarme radiator i hele huset. Er der noget man skal være opmærksom på ved at få skiftet til naturgas...

  • Spørg Bolius

    Udskiftning af oliefyr - kræver det ekstra radiatorer og ventilation for stadig at have en tør kælder?

    Hej Jeg har oliefyr og overvejer at skifte til fjernvarme. Men min bekymring er at nye radiatorer ikke kan gøre jobbet så godt som overskudsvarmen fra mit gamle...

  • Spørg Bolius

    Skal bygge nyt - hvilke rør skal vi vælge for at få sundt og godt drikkevand?

    Vi skal bygge et nyt hus og går meget op i rent og sundt drikkevand. Vi har læst kobberrør ikke bør anbefales. Vi har ønsket rustfrie rør. Men byggefirmaet...

  • Spørg Bolius

    Vi bor tæt på større offentligt anlægsarbejde, hvordan dokumenterer vi hvis rystelserne giver skader vores ejendom?

    Kære Bolius, vi bor i ejendom i københavn og ifm renovering af langebro kan der forekomme rystelser, som kan forårsage skader på vores gamle bygninger. Dette...

  • Spørg Bolius

    Råd og svamp i bjælkehuset - hvordan sikre vi os at forsikringens dækker og udbedrer skaden korrekt?

    Hej. Vi står i den situation at vores bjælkehus er angrebet diverse steder af korkhat og efterfølgende har fået råd skader. Vi har fået foretaget prøver som...

  • Spørg Bolius

    Taget er ødelagt af en tagrensning - som vi endda ikke havde bestilt?

    Skumklodser og tætningsbånd er revet løse i forbindelse med tagrens. Der er tale om et gammelt eternittag med asbest. Kan man nu nøjes med at male dette tag...