Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Hvem skal udbedre svindrevner i nybygget hus - vi eller typehusfirmaet?

    I forbindelse med 5 års gennemgang af nyt hus, har vi fået at vide at byggefirmaet Lind og Risør ikke vil rette fejl så som revner mellem loft og vægge i alle...

  • Spørg Bolius

    Ny lejlighed er slet ikke som det der var lovet i projektmaterialet - hvordan prissættes mangler og ændringer?

    Kære Bolius Vi skal flytte ind i et nybyggeri, hvortil vi overtager nøglerne d. 15. December. I forbindelse med for-gennemgang d. 3. December, er vi blevet...

  • Spørg Bolius

    Kan jeg selv udskifte sådan en udvendig fuge/tætningsliste?

    Hej Jeg har overtaget et hus fra 1970’erne. Over og på siden af døre og vinduer er der en sort ”tætningsliste” som er udtørret og nogle steder er begyndt at...

  • Spørg Bolius

    Kan der være radon i vores hus bygget i 2019, og hvis vi får målt hvad så hvis vi vil sælge?

    Hej Tue, Vi har selvfølgelig en forventning at vi ikke har radon i vores helt nybyggede typehus fra 2019. Men vi overvejer at foretage en måling, for at...

  • Spørg Bolius

    Håndværkerfirmaet konkurs, lovede at gøre arbejdet færdigt hvis vi betalte forud, men de kom aldrig - hvad gør vi nu?

    Hej Bolius, Vi har haft en murer til at lave vores kælder. d. 31 december modtager vi den færdige regning hvor han skriver at han lukker sit firmaet og derfor...

  • Spørg Bolius

    Nyt klinkegulv i kælder løsner sig - hvad gør vi når det skyldes fugt nedefra?

    Hej. Efter at have lagt klinker i flere rum (50 m2) i kælderen er der nu kommet vand i fugerne mellem klinkerne. Årsagen er undersøgt - det skyldes grundfugt...

  • Spørg Bolius

    Må naboen drive frisør i sit sommerhus?

    Hej min nabo som er frisør, har valgt at føre forretning med skilt udenfor i sit sommerhus på Falster, er det ok? VH.Finn

  • Spørg Bolius

    Fodkoldt sommerhus, firma foreslår hurtigt og billigt at blæse isolering ind under huset - men er det en god løsning?

    Vi er de heldige indehavere af et hyggeligt bjælkesommerhus fra 1972, som står på sokkelsten. Vi vil gerne kunne bruge sommerhuset mest muligt - også om...

  • Spørg Bolius

    Hvor høj skal flagstangen være?

    Passende højde for en flagstang til et parcelhus?

  • Spørg Bolius

    Røg fra den ene nabo og larmende boldspil fra anden nabo - hvad kan vi gøre ved det?

    Hej. Jeg 2 spørgsmål. Jeg bor i et 2 etagerrækkehus, hvor en af beboere i rækken bruger en brændeovn om aften. Det er meget generende for mig, der lider af...