Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Bebyggelsesprocent/udnyttelsesgrad

    Min fritidshusgrund er omfattet af en deklaration, hvor udtrykket udnyttelsesgrad er benyttet. Helt eksakt står der, at udnyttelsesgraden i...

  • Spørg Bolius

    Varmtvandsforbrug

    Kan i hjælpe med hvad det ca. koster at tage et 5 min. varmt brusebad ved henholdsvis oliefyr(ældre ikke kondenserende), nyere oliefyr og ...

  • Spørg Bolius

    Bebyggelsesprocent carport

    Vi har fået afslag på at bygge en carport (35 m2), idet vi overstiger en byggeprocent på 20 inkl. carport mm. Jeg mener at have læst, at Ministeriet generelt...

  • Spørg Bolius

    Trægulv på betondæk

    Vi har ultimo april fået støbt et fundament, som består af en sandpude, hvorpå er lagt 200 mm flamingo, som igen er dækket af 100 mm be...

  • Spørg Bolius

    Hvad har jeg som sælger pligt til at oplyse i forbindelse med ejerskifteforsikring?

    Jeg har fået konstateret opstigende grundfugt i mit etplanshus uden kælder. Huset er bygget i år 1959, hvor der ikke var lovkrav om fugtsikring. Vil jeg kunne...

  • Spørg Bolius

    flytning af en stor troldhassel

    jeg har en stor ca 3 meter, flot gammel troldhassel som jeg er meget glad for. Efterhånden skygger den for meget på mit blomsterbed, så...

  • Spørg Bolius

    Grønne alger? og maling af hus.

    Har et gammelt hus. Jeg er ved at renovere mit hus udvendigt. Der er store områder med puds reprationer, ca 50%. Det gamle puds er malet ...

  • Spørg Bolius

    Skorstenen smuldrer.

    Ultimo 07 fik vi bygget ny skorsten med isokern. Forår 11 var flere sten i stykker, og den blev repareret og også smurt med noget, som lig...

  • Spørg Bolius

    Gamle sorte og hvide klinker

    Hej jeg har et hus fra 1900 helt præcist og indgangspartiet - opgangen ligger der gamle sorte og hvide klinker - der mangler 36 og har mål...

  • Spørg Bolius

    Filtsning

    Hej! Jeg har et ældre hus der er blevet sandblæst, og skal nu til at filtse det. Jeg har tænkt mig at bruge 9% strandmørtel, sand og c...