Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Hvad er forskellen på en landmåler og en landinspektør?

    Vi skal have lavet afsætning til nybyggeri af sommerhus. Skal jeg bruge en landmåler eller en landinspektør, og hvad er forskellen?

  • Spørg Bolius

    parkering på egen grund ved fritliggende enfamiliehusuhs

    Jeg har købt et hus fra 1930 og skal til at anlægge ny have og nedrive gammel garage. Hvor mange p-pladser skal der indrettes på grunden?...

  • Spørg Bolius

    Indbygget bruser

    Vi er ved at bygge hus, og overvejer at lave "indbygget brusere" i badeværelserne - altså med en hovedbruser monteret på væg e...

  • Spørg Bolius

    Ulovlige installationer i solgt lejlighed

    Vi købte en lejlighed i august 2011. Sælger, som vi købte af, erhvervede lejligheden på tvangsauktion, hvorefter han renoverer og sælge...

  • Spørg Bolius

    Forsikring ved leje af lejlighed

    Vi lejer en lejlighed, og udlejer siger til os at vi skal lave en forsikring hvis der bliver vandskader e.l. Vi har alle forsikring på vore...

  • Spørg Bolius

    underlag under laminat gulv ved gulvvarme

    Vi har fået lavet nyt gulv i vores kælder hvori vi har lavet gulvvarme (med vand) på gitter. ovenpå har vi lagt beton. Nu skal vi så ti...

  • Spørg Bolius

    Murstensvæg, indvendig

    Hej Bolius Jeg har en rå murstensvæg i mit køkken, og jeg vil gerne undgå, at stænk og sprøjt fra fedt og madlavning suger ind i murs...

  • Spørg Bolius

    Oplysninger i energimærke er forkerte

    Hej, Vi købte i april 2012 et gammelt hus fra 70. I forbindelse med handlen blev der udarbejdet en tilstandsrapport og et energimærke. A...

  • Spørg Bolius

    skrabefuge vs trykket skrabefuge

    Ifb med tilbygning til murermestervilla (fra 1936) med skrabefuger, informerer murermester at tilbygning skal laves med trykkede skrabefuger...

  • Spørg Bolius

    lugtfri tørretumbler

    hvordan fjernes dårlig lugt fra tørretumbleren, så især &quot;kogt&quot; tøj ikke tager lugten med sig?<br />Jan C....