Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Drytech - drymat - og fugtig kælder

    Hej Bolius Jeg står overfor at købe en gammel bungalov. Denne har pt en uudnyttet og rå kælder. Her er rimelig høj fugtoptrængning. D...

  • Spørg Bolius

    Brændely

    Betragter man et brændely - altså et tag på stopler som er åbent til at alle sider - som en bygning?

  • Spørg Bolius

    Hvis sommerhuset IKKE ligger i sommerhusområde

    Vores sommerhus ligger ikke i område udlagt til sommerhuse (har tidligere haft helårsboligstatus). Hvor meget må vi opholde os i sommerh...

  • Spørg Bolius

    Tilstandsrapport m.m. på fritidshuse

    Er det i forbindelse med salg af et fritidshus lovpligtigt at få udarbejdet en tilstandsrapport, elinstallationsrapport og energimærkningsattest?

  • Spørg Bolius

    Lugtgener i lejlighed

    Vi har netop købt en forældrelejlighed, hvor der viser sig at være en meget kraftig lugt af røg, tjære og nikotin. Sælger hævder ikke...

  • Spørg Bolius

    Hvem skal betale for olieforurening fra naboens grund?

    Naboens olietank er ikke blevet lukket efter forskrifterne, og nu er der sevet olie ud på nabogrunden, men hvem skal betale?

  • Spørg Bolius

    Maling af profillofter

    Vi maler pårofillofter i sommerhuset. Først ned i fugen - derefter brædderne. Findes der et fif så man evt. kan nøjes med een arbejdsga...

  • Spørg Bolius

    Sommerhus som 7 ideelle anparter

    7 personer købte i 1986 et stort sommerhus som ideelle anparter uden samejekontrakt eller anden skriftlig aftale. I 2004 opstod ueninghed, ...

  • Spørg Bolius

    Hæk ud mod privat vej - hvilke regler gælder?

    Vort sommerhus ligger på en privat vej, hvor vores genbo har plantet en bøgehæk, som på nuværende tidspunkt er ca. 2,5 meter høj. Hæk...

  • Spørg Bolius

    Gulvbelægning i trappeopgang

    Kan du hjælpe med at skitsere fordele og ulemper ved hhv. gulvtæppe og linoleum i en trappeopgang ? Mvh. Jeanne...