Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Naboen renoverer: Hvad er reglerne for støj og arbejdstider?

    Min nabo er i fuld gang med at total renoverer sit meget store nyindkøbte hus. Det støjer meget. Jeg vil gerne vide, hvilke regler der gælder for støj og...

  • Spørg Bolius

    Radiatorskjuler

    Jeg ønsker en uvildig vurdering af, hvorvidt det øger mit varmeforbrug at montere en radiatorskjuler?

  • Spørg Bolius

    Dampspærre i sommerhuse

    Til vores gamle hus i Sverige er for ca. 12 år siden foretaget en tilbygning, ca. 2 x 2,5,m med toilet, bad, håndvask og varmtvandsbeholde...

  • Spørg Bolius

    Kan jeg så frø fra roser i en plantesæk?

    Hvordan kan jeg bruge frø fra roser (frø fra hyben) til at få nye planter?

  • Spørg Bolius

    Kan jeg selv tætne mit tagpap?

    Jeg har opdaget en utæthed ved udluftningen fra faldstammen på taget. Det er tagpaptag. Kan jeg selv tætne det, og hvordan kan jeg gøre det?

  • Spørg Bolius

    Hvad siger andelsboligloven om forbedringer?

    Hvad kan medtages som forbedringer i andelsboliger, hvordan beregnes disse forbedringer og hvad siger andelsboligloven?

  • Spørg Bolius

    Grundbehandling af nyt tegl(murstens-)gulv

    Jeg har lagt mursten i mørtel som gulv i drivhus (skal benyttes som &quot;udestue&quot;). Der er efterfølgende fuget (med 20/80).<br />Mit...

  • Spørg Bolius

    Carport i ben på koteletgrund

    Min kommune fortolker skelreglerne omkring bygning i 'benet' på en koteletgrund på en måde, som jeg ikke kan se hænger sammen med teksten i...

  • Spørg Bolius

    Tilslutning fælles faldstamme

    Hej,<br />Jeg er ved at etablere Badeværelse i min ejer lejlighed. I en etage ejendom, med 10 lejemål. Min underbo vil ikke give mig adgan...

  • Spørg Bolius

    Terrasse: fliser eller skærver ind til mur?

    Jeg vil gerne vide, om det er bedst at lægge fliser helt ind til husets facade, når jeg skal anlægge terrasse, eller om det er bedre med 10 cm skærver op mod...