Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Kan vi lave en lukket hems?

    Hej Bolius Vi planlægger at "udbygge" under et eksisterende tagudhæng. I den forbindelse ønsker vi at anlægge hems oven over ...

  • Spørg Bolius

    Skal vi etablere dræn, når vandet kommer fra kommunens grund?

    Kommunen frasiger sig ansvaret for vandet, der fosser ind i vores have - fordi de ikke kan finde papirerne på, at de evt. har vedligeholdt det eksisterende...

  • Spørg Bolius

    Kan vores ejerforening tvinge ejer til at fraflytte sin ejerlejlighed?

    En ejerforening på tre lejligheder har et dilemma. Problemet er, at de to ejere ønsker at den tredje skal fraflytte sin ejerlejlighed, på grund af grove...

  • Spørg Bolius

    Hvornår kan vi kalke huset?

    Vi fået renset og pudset vores gamle hus fra 1913. På grund af jeres anbefaling skal det kalkes?Håndværkerens ville jo male det, men nå...

  • Spørg Bolius

    Hvem skal vedligeholde mur i skel?

    Kære Bolius<br /><br />Vedligehold af mur i skel ved forskudte række-/klyngehuse : Hvem er ansvarlig? Husene ligger forskudt så murene v...

  • Spørg Bolius

    Hvordan deler vi håndværkerfradraget?

    Kære Bolius<br /><br />Når en enkelt regning incl. moms overskrider 15000 kroner i mit tilfælde med 3000 kroner hvorledes overfører jeg ...

  • Spørg Bolius

    Direkte adgang fra bad til stue - er det tilladt?

    Er det tilladt at have badeværelse med direkte adgang til stuen i et etagebyggeri?

  • Spørg Bolius

    Skal jeg have ejerskifteforsikring når der er en byggeskadeforsikring?

    Mit spørgsmål omhandler, hvorvidt jeg skal tegne en 5 eller 10 års ejerskifteforsikring på et hus, der er halvandet år gammelt.

  • Spørg Bolius

    Er det uklogt at købe andelsbolig med renteswaps?

    Kære Bolius<br /><br />Vi er i gang med af sælge parcelhus og ser bl.a. på andelsbolig (som seniorbolig)og nu er vi kommet i tvivl. Nogle...

  • Spørg Bolius

    Redningsåbning via udestue?

    Kære Bolius<br /><br />Vi har et brandteknisk problem da vi er ved at sælge huset. Vi fik sat en udestue på huset i 1996 (Er godkendt me...