Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Trækonstruktion med skalmur - kan vi fylde hulrummet med isolering?

    Kære Bolius Vi har et hus fra 1969 der godt nok er blevet forbedret meget hen af vejen, men vi har stadig ikke turde merisolerer vores hul...

  • Spørg Bolius

    Ejerforening har ansvar for lodrette rør, vi selv for vandrette - kan vi få forsikring?

    Hej Bolius I har tidligere skrevet en artikel om ansvar i ejerlejlighed mht lodrette og vandrette rør. I min ejerforening dækker de kun l...

  • Spørg Bolius

    Fugt i kælder – hvad kan vi gøre for at få tørre vægge og sænke luftfugtigheden?

    Kære Bolius, Først tak for en fremragende side! Problem: Vi har et hus fra 1937 hvor vi har fået af vide at vi har skimmelsvamp og meget ...

  • Spørg Bolius

    Facade malet med silikatmaling - kan vi male med akryl facademaling?

    Hej Bolius. Jeg har et hus der er behandlet med Skalflex Silikatmaling og ønsker at påføre en acryl facademaling ovenpå. Jeg har læst p...

  • Spørg Bolius

    Skal vi finde os i adgang til turistattraktion via privat fællesvej?

    Kære Bolius<br /><br />Vi er 5 ejendomme, der har ret til en privat vej. Den ene af landejendommene på vejen har på deres mark en gammel ...

  • Spørg Bolius

    Må jeg holde kælegris i min lejlighed?

    Hvordan er reglerne, hvis man gerne vil have en gris som kæledyr, må man eksempelvis gerne have den i en lejlighed?

  • Spørg Bolius

    Er der krav til bredde på indvendig dør?

    Hej Bolius<br /><br />Hvilke krav er der til dørbredder for enfamiliehuse iflg. BR10 og BR15 ?? mvh Hans N...

  • Spørg Bolius

    Kan fældet birketræ være årsag til sumpen i baghaven - hvad gør vi?

    Sådan spørger en læser Bolius' eksperter. Læs svaret her.

  • Spørg Bolius

    Kan vi undlade tagrende på garage og udhus?

    Er det lovpligtigt at man skal have tagrender på en garage?

  • Spørg Bolius

    Muren har fået "udslæt"- hvad gør jeg?

    Hej Bolius<br /><br />Jeg har et spørgsmål om noget &quot;udslæt&quot; på min gamle stationsbygnings vestgavl. Huset er fra 1899. Kan I ...