Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Mange sølvfisk, kan det skyldes forkert monteret dampspærre?

    Mit rækkehus er fra 2007, jeg har boet her i 2 år. Sidste år fik jeg nyt køkken og da det gamle blev taget ned, viste det sig at dampsp...

  • Spørg Bolius

    Epoxy gulv i bad - kan det fjernes eller kan der lægges fliser ovenpå?

    Jeg har noget der hedder "Ding Dong Epoxy" på badeværelsegulvet i min nye lejlighed. Kan det fjernes, eller kan man lægge fliser over det?

  • Spørg Bolius

    Kan kommunen kræve, at taget ændres fordi jeg har fået brændeovn i udestuen?

    Jeg har installeret en brændeovn i en uopvarmet udestue. Nu mener kommunen, at jeg skal ændre udestuen, så den opfylder kravene i Bygningsreglementet.

  • Spørg Bolius

    Krybekælder - isolering og gulvvarme eller nyt terrændæk?

    Har et hus fra 1966 på 112 kvm. Under parketgulvet er der et lille hulrum på ca. 40 cm, som har jordbund (tegning viser beton). Udluftning...

  • Spørg Bolius

    Mus i helt nyt nøglefærdigt hus - hvem har ansvaret?

    Mus i nøglefærdigt hus. Vi er i sommers flyttet ind i et nøglefærdigt hus - funkisvilla med ensidig taghældning uden lof. Vi har den s...

  • Spørg Bolius

    Kan vi tætne kældergulv så grundvand og fugt ikke trænger op som små vandpytter?

    Når det har regnet, trænger der lidt grundvand op igennem vores kældergulv og danner små vandpytter. Kan vi på nogen måde gøre gulvet...

  • Spørg Bolius

    Nyt hus, har fundet entreprenør - hvordan sikrer vi os bedst i kontrakten?

    Kære Bolius vi skal bygge et hus og har fundet en entreprenør vi synes om. Sagen er den at han gerne vil lave en kontrakt med os , med af...

  • Spørg Bolius

    Flisearbejdet er ikke tilfredsstillende, skal jeg betale håndværkeren det resterende beløb?

    Hvordan skal jeg forholde mig, når mureren ikke har udført opgaven tilfredsstillende? Jeg mangler at betale ham 15.000 kr.

  • Spørg Bolius

    Kan fryser der står i koldt udhus ”selv holde sig varm” i en isoleret kasse?

    Vi har behov for en ekstra fryser i familien og har kun et uopvarmet rum (skur v/carport) som muligt opbevaringssted. Kan vi anbringe en fryser i en isoleret...

  • Spørg Bolius

    Indbrud gennem vindue med sikkerhedshaspe - forsikringen dækker ikke?

    Hvordan er reglerne, hvis man har haft indbrud igennem et vindue, som har stået på klem.