Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Sokkel kampesten "syltsten", reparation vedligehold - beton eller puds?

    Hej Bolius Vi bor i et gammelt hus, fra 1890 uden fundament og med kampestens sokkel. Der er store huller imellem kampestenene/ soklen pga...

  • Spørg Bolius

    Hvem skal holde arealet mellem fortov og vores hæk?

    Hej Bolius. Sidste år købte kommunen 12 kvm af vores grund, da de skulle udbygge vejen. Det passede med vores hæk og nogle buske skulle...

  • Spørg Bolius

    Hvilke informationer om min grund har naboen adgang til?

    Min nabo har af flere omgange anmeldt mig til kommunen. Jeg vil gerne vide, om der er grænser for, hvilke informationer om min ejendom en nabo har adgang til.

  • Spørg Bolius

    Regler for gulvafløb i bad - har mureren eller forsikringsselskabet ret?

    En murer mener, at vores badeværelsesgulv er ulovligt, men vores forsikringsselskab er uenige. Hvordan finder vi ud af, hvad der er rigtigt?

  • Spørg Bolius

    Forsikring dækker kun nye fliser i bruseniche, ikke resten af gulvet?

    Kære Bolius<br /><br />Vi købte vores hus for 3 år siden og tegnede i den forbindelse en udvidet ejerskifteforsikring. Vi har nu konstate...

  • Spørg Bolius

    Ejerforening: Ejer kan ikke betal sin andel af forbedringer, hvad gør vi?

    <br />Hej Bolius! I vores ejerforening, som består af 12 lejligheder, skal vi indenfor to år skifte taget på ejendommen. En udgift på c...

  • Spørg Bolius

    Må naboens hane vække mig kl 4 om morgenen? - eller er der regler for hønsehold?

    Kære Bolius<br /><br />Er det lovligt, i et villakvarter, at have en hane, der galer hver morgen kl. 4 og senere på dagen med mellemrum? ...

  • Spørg Bolius

    Anneks ved sommerhus - skal afstand på 5 m måles fra fra vej eller fra skel?

    <br />Hej Bolius<br /><br />Jeg har en sommerhusgrund. Aflang. Starter mod nord med en 3,77 m jordvej til naboen. <br /><br />Jeg vil gerne ...

  • Spørg Bolius

    Legeredskaber på grundejerforeningens fællesareal - skal vi følge reglerne for offentlige legepladser?

    Hej Bolius Vi har en debat i vores nybyggede område vedrørende fællesarealets status. Er det at betragte som offentlig eller privat omr...

  • Spørg Bolius

    Har leverandøren pligt til at oplyse prisen incl. moms?

    Kære Tine Nielsen Først tak for alle jeres fantastiske og gode råd. Jeg havde i forbindelse med, at jeg skulle have spulet mine afløb ...