Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Nyt muret pudset hus - hvilken facadebehandling beskytter bedst?

    Hej Bolius. Jeg har et spørgsmål omkring facadebehandling af en muret ejendom. Huset er fra 2006 og ligger i anden række fra vandet med...

  • Spørg Bolius

    Nyt hus - risikerer vi at flytte skimmelsvampen med fra det gamle hus?

    Vi har meget skimmelsvamp, hvor vi bor nu. Vi skal flytte i hus, men vi er bange for, at vi kommer til at tage skimmelsvampen med.

  • Spørg Bolius

    Har brugt mussegift - hvor længe kan en død mus ligge og lugte så grimt?

    <br />Hej Bolius<br /><br />Hvorfor kan en død mus lugte i mange, mange måneder? Sidste efterår fangede jeg mus udenfor mit gamle bondeh...

  • Spørg Bolius

    Orm eller larver i vores badeværelse - hvad kan det være?

    Der er 1-2 cm lange rødlige orme på vores badeværelse. Hvad er det for nogle orme?

  • Spørg Bolius

    Hvordan står vi sikkert når vi skal male kviste på 1 sal?

    Hej Bolius<br /><br />Vi vil gerne male vores kviste på 1.sal. Det drejer sig om facaden på 1/2 m2 pr Kvist over vinduet. Arbejdet er enke...

  • Spørg Bolius

    Hvordan vedligeholder/kalker jeg muret kalket facade?

    Hej Bolius Hvordan skal jeg forholde mig med ordning /kalkning af mine ydermure?. Huset er fra 1924 ? ca. og jeg har boet her et år med ...

  • Spørg Bolius

    Uenig med nabo - hvad gælder når hegnet ikke står i skel og skelpæle mangler - hævd?

    Kære Bolius Jeg er den glade ejer af en eng i en Ådal et sted i Jylland Jeg har desværre det problem, at en af mine naboer har startet ...

  • Spørg Bolius

    Vedligeholdelse af vej - kan vi tvinge til medlemskab af grundejerforening?

    God morgen, Mit spørgsmål drejer sig om tvunget medlemskab i en grundejerforening. Vi er en gammel forening med 90 medlemmer, hvoraf al...

  • Spørg Bolius

    Nye vinduer i ældre hus - hvilken udvendig fuge skal jeg vælge?

    <br />Jeg har et spørgsmål omkring korrekt valg af fuge omkring nye Rationel vinduer (træ) i &quot;bedre byggeskik&quot; villa fra 1926 (...

  • Spørg Bolius

    Udvendig betontrappe - kan vi lave det og hvad vil det koste?

    Hej Bolius Vores nye bolig har en muret trappe med 3 trin op til hoveddøren. Vi kunne godt tænke os en beton trappe i stil med vedlagte ...