Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Kan underboen forhindre, at vi renoverer badeværelse?

    Kan underboen sige nej til, at vi renoverer badeværelse inklusiv gulv, nye rør og afløb, når det kræver indgriben i deres loft?

  • Spørg Bolius

    Hvornår er der kommet krav om radonsikring i bygningsreglementet?

    Et spørgsmål om radon. Vi fik byggetilladelse til at bygge sommerhus i 2001, kan se at reglementet for småhuse, at man anbefaler radonsikring.

  • Spørg Bolius

    Pensionist - nedslag i ejendomsværdiskat?

    Hej <br /><br />Når man skal til at have folkepension, kan man så få nedsat det man betaler i ejendomsskat? <br /><br />Vh Leif...

  • Spørg Bolius

    Mørkt listeloft, male eller gipsplader - hvad er billigst?

    Hej Bolius<br /><br />Vi har listelofter, som er blevet noget mørke, hvad vil være billigst - at male dem hvide eller sætte gipsplader op...

  • Spørg Bolius

    Hvad gør jeg ved facadebeklædningen af lærketræ?

    Hej Bolius<br /><br />Maling af lærketræ. jeg byggede nyt sommerhus sidste år beklædt med lærketræ og gav det en gang grundingsolie ...

  • Spørg Bolius

    Sælger hus indenfor 1 år - kan ejerskifteforsikringen opsiges?

    Hvad sker der, hvis man siger ejerskifteforsikring op inden for 1 år, hvis ens datter skal købe huset?

  • Spørg Bolius

    Kan vi udvide med lille karnap uden at søge tilladelse?

    Hej Bolius. Vi bor i et gammelt stråtækt bindingsværkshus fra 1840 og ønsker at lave en lille karnap på ca. 3 kvm. Må vi det uden at søge om tilladelse?

  • Spørg Bolius

    Nyt hus - er jordvarme og solceller en god ide?

    Hej VI står og vil gerne bygge et nyt hus. Vi overvejer derfor forskellige energi former til el og opvarning. vores nuværende hus er på 7...

  • Spørg Bolius

    Havet ændrer størrelsen på min grund - hvor meget ejer jeg?

    Hej Bolius<br /><br /> Jeg har et dejligt sommerhus, der har en del af grundstykket ude i havet. Vandet har altså ædt af min grund - forme...

  • Spørg Bolius

    Radon måling - dosimeter eller elektronisk måler?

    Hvilke målemetode er bedst til at måle koncentrationen af radon?