Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Nyt hus - medbyg hvordan?

    Hej Bolius Vi skal til at bygge et hus og ønsker at deltage i byggeriet. Har I erfaring med, hvordan man bedst skriver medbyg-delen ind i u...

  • Spørg Bolius

    Ejerforening - vedtægterne ikke overholdt ved beslutning, hvad kan jeg gøre?

    Kære Bolius<br /><br />Jeg bor i en ejerforening med 120 ejere/medlemmer. Hvad gør jeg, når man på en ordinær generalforsamling med 3...

  • Spørg Bolius

    Må naboen fjerne fælles hegn for at bygge skur i skel?

    Må min nabo fjerne en del af vores fælleshegn uden min tilladelse for at bygge et skur? Hegnet er fra 1977, trykimprægneret og i god stand.

  • Spørg Bolius

    Stor græsplæne - hvordan undgår jeg ukrudt?

    Jeg har en meget stor grund, hvor græsarealet mest består af tusindfryd, mos og mælkebøtter. Hvad kan jeg gøre ved det?

  • Spørg Bolius

    Kan højtryksrensning skade terrassefliserne? Og hjælper en imprægnering mod alger?

    Mange døjer med alger - den såkaldte flisepest - på terrassefliserne. Men er det en god ide at få fliserne højtryksrenset og derefter imprægneret, spørger en...

  • Spørg Bolius

    Huskøb - hvem udfærdiger skødet?

    På købsaftale står der, at sælgers ejendomsmægler skal lave skøde, og at min rådgiver skal “berigtige handlen”. Kan jeg sige, at jeg vil have min egen rådgiver...

  • Spørg Bolius

    Kan vi få lysnet det mørke rødlige trægulv?

    Kære panel Vi er en familie der netop har købt et skønt hus nord for København. Huset er bygget om midt i 90´erne og der lagt gulv af...

  • Spørg Bolius

    Afstand til skel - måles det fra sokkel eller udhæng?

    <br />Hej Bolius Vi skal bygge carport til vores sommerhus i Halsnæs Kommune. Den skal ligge min. 2,5 m fra skel. Beregnes afstanden fra s...

  • Spørg Bolius

    Genboen har fældet træer på min grund, uden at overholde vores aftale - hvad kan jeg gøre?

    Sådan spørger en læser Bolius' brevkasse Spørg eksperten. Læs ekspertens svar her.

  • Spørg Bolius

    Fugtproblemer i nyt, muret hus: Entreprenøren vil imprægnere – har han ret?

    Hej Bolius Vi er de heldige bygherre af vores drømme hus, som endelig har slået rødder i det vestjyske. Desværre er vi kommet i den uh...