Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Kan vi have vundet hævd på brug af kloak der går over naboens grund, eller skal vi etablere ny stikledning?

    Kan der påberåbes hævd på benyttelse af kloak der løber over en nabogrund, der blev udstykket i 1985 fra nærværende stamejendom? Kloakken er udført i 1921 for...

  • Spørg Bolius

    Fundet yderligere mangler efter aflevering (aftale AB92), entreprenør vil ikke udbedre - kan vi holde større beløb tilbage?

    Vi har fået lavet en tilbygning, hvor vores bank har bedt om at entreprenøren fik lavet en AB92 garanti inden byggestart. Entreprenøren har fået lavet en...

  • Spørg Bolius

    Bedste udluftning - 5-10 minutter 3 gange dagligt, eller vinduer åbne hele dagen?

    Hej, Spørgsmålet går på udluftning i hus på 173 kvm (to-etager). Vi er i tvivl/uenige om hvad der er bedst. A mener der 'kun' skal udluftes 5-10 minutter 3-4...

  • Spørg Bolius

    Tyve har tømt hus der er til salg, politiet mener det er bestillingsarbejde - hvordan kan det undgås?

    Jeg kan ikke finde noget stikord til mit spørgsmål så det blev til forældrekøb, jeg håber alligevel at I vil kunne svare. Vi har et hus til salg i Gilleleje, et...

  • Spørg Bolius

    Ny nabo har fjernet beplantning, risikerer jeg, at det er blufærdighedskrænkelse, hvis jeg tisser i min have?

    Vi elsker at være i haven, og værner om vires privatliv. Grunden ved siden af vores er blevet delt, og der er vokset et nyt hus frem hvor der før var dejligt...

  • Huset vi vil købe er i fin stand, men har stået tomt - hvad skal vi være særligt opmærksomme på?

    Vi har kig på et hus, hvor hovedhuset er fra 1887 nyeste renovering med tilbygning i 2008. Herefter har det været til salg i næsten 9 år, hvor det formentligt...

  • Spørg Bolius

    Varmepumpe - kan udedelen placers 40 meter væk fra huset?

    Jeg vil gerne have min udendørs del af en luft til luft varmepumpe ca 40 meter væk fra indedelen. Hvilke udfordringer kan der ligge i det? Vil det ændre på...

  • Spørg Bolius

    Vild bevoksning af buske og træer på naboens grund, kan jeg kræve, det bliver skåret ned?

    Vores nabogrund en ubebygget sommerhusgrund har beplantning i en højde på 3 - 4 m og en bredde på ca. 3 - 3½ m målt fra skel. Beplantningen breder sig også ind...

  • Spørg Bolius

    Græsplæne ødelagt af forrige års væde og sidste års tørke - hvordan får vi den pæn igen?

    Hej Bolius. Vi fik anlagt græsplæne for 2 år siden med rullegræs. Siden har den første sommer (meget våd) og sidste års tørke desværre sat sine kedelige spor....

  • Spørg Bolius

    Bøgehæk trives ikke - kan det skyldes, at her er meget blæst?

    Hej jeg har en bøgehæk som er 5år nu men den ser ikke ud til trives særlig godt. Der kommer rigtig meget blæst fra vest og tror det er problemet. (se billede) ...